۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
تامین پنل‌های خورشیدی عشایر شاما دشت نیازمند ۲میلیارد تومان اعتبار است
رئیس اداره امور عشایری قزوین:

تامین پنل‌های خورشیدی عشایر شاما دشت نیازمند ۲میلیارد تومان اعتبار است

قزوین- غیاثوند، رئیس اداره امور عشایری استانداری قزوین گفت: تامین پنل‌های خورشیدی برای دسترسی عشایر شاما دشت به برق، نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهزاد غیاثوند شامگاه شنبه در حاشیه بازدید مسئولان استانی از منطقه طارم قزوین، در دیدار با عشایر منطقه «شاما دشت» گفت: در استان ۷۷۹ سامانه عشایری فعال داریم که بیش از دو هزا رو ۳۰۰ خانوار در این سامانه‌های عشایری زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاما دشت در منطقه طارم سفلی قزوین از مهم‌ترین سکونتگاه‌های عشایری در استان است که ۱۶۸ خانوار عشایری در این دشت زندگی می‌کنند.

رئیس اداره امور عشایری قزوین بیان کرد: با توجه به این که عشایر این دشت مدت زمان هشت ماه در سال را در این منطقه یکجانشینی دارند، نیاز است تا به صورت جدی مسئله تامین برق برای این ۱۶۸ خانوار مد نظر قرار گیرد.

غیاثوند گفت: در سال‌های اخیر تجهیز این سامانه‌های عشایری به پنل‌های خورشیدی به عنوان یک راهکار اقتصادی و مناسب در نظر گرفته شده اما همچنان بسیاری از سامانه‌های عشایری قزوین به این پنل‌ها دسترسی ندارند.

وی عنوان کرد: برای تامین این پنل‌ها برای عشایر شاما دشت نزدیک به دو میلیاردتومان اعتبار نیاز است که با توجه به فاصله ۱۰ کیلومتری محل استقرار این عشایر با شبکه برق این روش تامین ارزان و به صرفه است.

تامین اعتبار مورد نیاز برق رسانی به عشایر
استاندار قزوین در بخش دیگری از این دیدار بیان کرد: بهترین راه برای تامین برق مورد نیاز برای عشایر استان قزوین تامین برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی است که به دلیل مشکلات اعتباری این طرح با کندی در حال اجرا است.

هدایت‌الله جمالی‌پور بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد باید برای رفع این مشکل عزمی جدی در استان ایجاد شود، چرا که عشایر از مهم‌ترین گروه‌های اجتماعی در کشور هستند که سهم قابل توجهی در تامین سفره غذایی خانوار و امنیت غذایی دارند و از این رو تامین نیاز آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده به زودی اعتبارات لازم برای خرید پنل‌های خورشیدی برای عشایر استان قزوین تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۴٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha