۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
مازندران ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهیان خاویاری را دارا است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بازار مطرح کرد:

مازندران ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهیان خاویاری را دارا است

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ارزش بالای اقتصادی خاویار گفت: میزان تولید خاویار در استان بسیار پایین است درحالی که استان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن از این گونه را دارد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که زمانی مازندران بزرگترین تولیدکننده ماهیان خاویاری بود، گفت: این درحالی است که ارزش خاویار بیشتر از نفت است و باید به حوزه آبزی پروری در استان توجه ویژه ای شود.

وی با بیان این که زمانی ماهیان خاویاری منحصر به ایران و مازندران بود، تولید آن را ۵۰۰ تن بیان کرد و گفت: امروز میزان تولید خاویار بسیار پایین است درحالی که ارزش ریالی یک کیلوگرم خاویار ۱۵ هزار یورو است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اهمیت شیلات و آبزی پروری در استان مازندران بیان داشت: استان مازندران ۴۰۰ کیلومتر ساحل دارد که بخش عظیمی از آن را می توان در بخش آبزی پروری استفاده کرد و بنابراین با توجه به سیاست های دولت و تاکیدات مقام معظم رهبری، ما باید در این زمینه بیشتر فعال باشیم.

زارعی ادامه داد: استان مازندران شرایط بسیار مناسبی برای پرورش ماهیان خاویاری دارد. امروز ماهیان خاویاری در عرصه جهانی یکی از ارزآور ترین صادرات ها است.

نماینده مردم ساری و میاندورود به تکنولوژی ماهی در قفس اشاره کرد و بیان داشت: این تکنولوژی جدید است و برخی کشورهای پیشرفته مانند فنلاند و نرژو از همین طریق اقتصاد خود را تامین می کنند.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha