۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
اصول و مبانی ارزشی سند ملی هوش مصنوعی اصلاح شد

اصول و مبانی ارزشی سند ملی هوش مصنوعی اصلاح شد

اصول و مبانی ارزشی سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران در دومین جلسه میز تخصصی هوش مصنوعی اصلاح شد.

به گزارش بازار، دومین جلسه میز تخصصی هوش مصنوعی به ریاست کریم زاهدی (معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری) و دبیری محمدنژادپور درباره اصول و مبانی ارزشی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران، با حضور اعضا در ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه اهمیت و ضرورت تبیین اصول و مبانی ارزشی سند هوش مصنوعی مبتنی بر آموزه‌ها و معارف اسلامی- ایرانی مورد تاکید قرار گرفت. سپس متدولوژی و الگوی تدوین اصول و ارزش‌های ۱۷ بندی تعیین شده در جلسات قبل توسط دبیر میز تشریح شد. این اصول و ارزش‌های ۱۷ بندی برگرفته از تحلیل بخش اصول و ارزش‌های موجود در همه اسنادی بوده است که در دو سال گذشته مرتبط با هوش مصنوعی در کشور تهیه و سپس در نشست‌های کارشناسی و خبرگانی تدقیق و تکمیل شدند.

در ادامه به منظور مداقه در تجربیات فراملی، نژادپور گفت: در چند سال گذشته، کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که با تعیین خط مشی و سیاست‌گذاری در حوزه فناوری ارتباط دارند، مجموعه‌ای از اصول و مبانی ارزشی را برای هوش مصنوعی نوشته یا تأیید کرده‌اند.

وی افزود: رویکردها در تدوین این اصول و مبانی نیز برگرفته از جهان‌بینی، ایدئولوژی و مبانی ارزشی پایه آن‌ها است و کشور جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما نیز باید بر پایه مبانی و اصول پایه خودمان که برگرفته از دیدگاه اسلامی و ایرانی است و شناختی که از انسان داریم، برای این موضوع چاره‌ای بیندیشیم.

در ادامه این نشست، نتایج یافته‌ها و مطالعات تطبیقی پیرامون اصول و ارزش‌های هوش مصنوعی در اسناد فراملی ارائه شد. با تشریح نتایج حاصله، گفتگو و ارایه نظرات و اجماع اعضا، اصول و مبانی ارزشی سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران اصلاح شد.

همچنین مقرر شد در جلسه آینده میز تخصصی هوش مصنوعی، چشم انداز و اهداف کلان سند بررسی شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha