۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در اصفهان|مشکلی در تامین گوشت و مرغ نداریم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در اصفهان|مشکلی در تامین گوشت و مرغ نداریم

اصفهان - ایراندوست؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان جوجه‌ریزی در استان به هشت میلیون در ماه رسیده است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان اصفهان نسبت به مرغ شمال ارزان‌تر است، اظهار کرد: یک هزار و ۸۵۰ واحد عرضه مرغ در اصفهان وجود دارد و در این راستا نظارت بر همه این واحدها بسیار سخت است، با وجود این مطلب بازرسی واحد اصناف و حوزه بسیج اصناف با همکاری سازمان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای نظارت بر بازار به کار بسته اند و در این راستا مردم نیز باید با گزارشهای دقیق تخلفات گران فروشی به شماره ۱۲۴ ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تامین داخلی گوشت مرغ، واردات از شمال کشور و استان‌های مجاور نیز انجام می شود، افزود: هیچ نگرانی در تولید گوشت و مرغ در اصفهان نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه امروز میزان جوجه‌ریزی در استان به هشت میلیون در ماه رسیده است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد، گفت: اصفهان یکی از تولیدکنندگان و تامین کنندگان اصلی محصولات دامی کشور است و تخم مرغ بیش از دو برابر نیاز در اصفهان تولید می شود.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده گوشت به دلیل ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های دام گران شده است، تاکید کرد: لازم است دولت برای مصرف کنندگان برای این بخش، روشهای حمایتی در نظر گیرد.

ایراندوست گفت: دولت با حذف ارز ترجیحی قرار بود ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بخش تولید دام و طیور قرار دهد که البته این حمایت به طور کامل اتفاق نیافتاد.

اعطای ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده دام و طیور

وی گفت: امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده دام و طیور در اختیار تولیدکنندگان استان اصفهان قرار گرفت.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha