۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
حق واقعی قزوین از رودخانه شاهرود نادیده گرفته شده است
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

حق واقعی قزوین از رودخانه شاهرود نادیده گرفته شده است

قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط کم‌آبی منطقه طارم، حق آبه قزوین از رودخانه شاهرود به طور کامل تخصیص نیافته است که این مسئله نادیده گرفتن حق واقعی مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف‌الله سیاهکالی مرادی شامگاه شنبه در حاشیه سفر یک روزه مسئولان استانی به منطقه طارم قزوین، در جمع مردم روستای ارکن کرد، بیان کرد: در این سفر یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم رسیدگی به کم آبی و مشکلاتی که این مسئله برای کشاورزی و باغداری مردم ایجاد کرده است بود که همین موضوع اهمیت رسیدگی به تخصیص حق آبه قزوین را بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: سهمیه مردم قزوین از آب رودخانه شاهرود ۲۵ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است که حتی اختصاص کامل این سهم آبه نیز نمی‌تواند نیاز مردم منطقه طارم را تامین کند با این حال در حال حاضر تنها ۱۱ میلیون متر مکعب یعنی نزدیک به ۴۴ درصد از این سهم اختصاص یافته است که نادیده گرفتن حق مردم قزوین است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای رفع مشکلات کم آبی مردم این منطقه ساخت سد بورمانک نیز در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم تا با تسریع در روند اجرای این طرح هرچه زودتر به مشکلات مردم رسیدگی شود.

مشکلات اعتباری قزوین جدی است
سیاهکالی خاطرنشان کرد: روستاهای این منطقه به دلیل صعب العبور بودن عمدتا مشکلات زیرساختی دارند و امروز یکی از  مسائلی که در این روستا مطرح شد مسئله برق این روستاست که با هماهنگی با مسئولان تلاش می‌کنیم در مدت زمان کوتاهی این مشکل رفع شود.

وی گفت:  بودجه مناسبی برای این کار اختصاص یافته است که در آینده نزدیک تزریق آن شروع عملیات اجرایی و رفع مشکل قطعی برق را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که مسئله کمبود اعتبارات در تمام کشور وجود دارد ولی در استان قزوین یک چالش و دغدغه جدی است و موجب شده تا قزوین نتواند نیازهای واقعی مردم خود را رفع کند.

اشتغال زنان روستایی نادیده گرفته شده است
نماینده دیگر قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این دیدار مردمی بیان کرد: از گذشته زنان روستایی در دل خانوارها محور حرکت، پویایی و فعالیت‌های اقتصادی بوده‌اند و با تولیدات صنایع دستی، دامداری و پرورش طیور در منازل و کشاورزی همپای مردانشان در تامین اقتصاد خانواده نقش اساسی داشتند.

فاطمه محمد بیگی بیان کرد: به نظر می‌رسد در چند دهه اخیر نسبت به این مسئله بی‌توجهی صورت گرفته است و ظرفیت‌های عظیم این بخش نادیده گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب به احیاء این بخش پرداخت و ظرفیت‌های موجود در این حوزه را در روستاها دوباره احیاء کرد.

کد خبر: ۲۴٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha