۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
جاده قدیم قم - تهران چهارخطه می‌شود

جاده قدیم قم - تهران چهارخطه می‌شود

طلوعی، سرپرست مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم از ارتقای محور و چهار خطه کردن جاده قدیم قم - تهران خبر داد.

به گزارش بازار، داود طلوعی روز یکشنبه اظهار کرد: در محور قدیم قم - تهران همواره شاهد تردد وسایل نقلیه و خودروهای عبوری و ترانزیتی سنگین هستیم و از طرفی استقرار دو شهرک صنعتی شکوهیه در محدوده قم و شهرک صنعتی حسن‌آباد در محدوده تهران، اهمیت ارتقای محور را دوچندان می‌کند.

وی افزود: با وجود دو باند بودن محور، تصادف های جرحی و مالی عدیده‌ای در این محور رخ می‌دهد که با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، ارتقای محور و چهارخطه کردن محور قدیم قم - تهران در دستور کار قرار گرفت.

طلوعی گفت: این عملیات از کیلومتر ۱۰ جاده قدیم محدوده شهرک صنعتی شکوهیه شروع و تا انتهای حوزه استحفاظی، در مجموع به طول ۴۵ کیلومتر را شامل می‌شود.

شکوهیه بزرگترین شهرک صنعتی استان قم و یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور به‌شمار می‌آید، مساحت شهرک از نظر اراضی در اختیار یک هزار و ۶۹۱ هکتار است که از این میان یک‌هزار و ۲۶۵ هکتار فاز عملیاتی است یعنی بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در آن وجود دارد و همچنین این روند ادامه می‌یابد.

مساحت زمین واحدهای صنعتی ایجاد شده در فاز عملیاتی شهرک، ‌ ۷۹۵ هکتار است، عمده این اراضی صنعتی واگذار شده‌ است.

وی به تجهیز کارگاه این پروژه و شروع عملیات اجرایی آن اشاره کرد و توضیح داد: مدت‌زمان اجرای پروژه ۳۶ ماه و اعتبار موردنیاز آن بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: با اجرا و اتمام این پروژه، شاهد وجود جاده ایمن، استاندارد، تسریع در عبور و مرور و کاهش تصادف های جاده‌ای خواهیم بود. همچنین در مواقع اضطراری و در صورت اشباع بودن آزادراه قم - تهران، می‌توان از ظرفیت محور قدیم به‌عنوان جایگزین نیز استفاده کرد.

کد خبر: ۲۴۱٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha