۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند
وزیر راه و شهرسازی:

۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند

اردبیل - وزیر راه و شهرسازی گفت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نامی برای طرح اقدام ملی مسکن ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در اردبیل به میزبانی دفتر وی اظهار کرد: ما به تمام تعهدات مشترک در استان پایبند خواهیم بود و بدون تعلل سعی خواهیم کرد تا پرونده مسکن مهر را در دو ماه آینده ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال به‌رغم محدودیت منابع مالی در کشور با تلاشی که پیمانکاران و مدیران ما انجام می‌دهند سعی بر این است تا با رعایت اصل عدالت منطقه‌ای پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم که دراین‌بین ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و توسعه بزرگراه در این استان در اولویت قرارگرفته است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سال گذشته ۵۵ کیلومتر و امسال نیز ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان راه‌اندازی می‌شود و در بخش راه‌های روستایی نیز تلاش بر این است تا روستاهای بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شوند.

اسلامی ادامه داد: در قالب طرح ابرار روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی قرار دارند و امسال بودجه راه‌های روستایی به‌صورت استانی توزیع می‌شود که از استاندار و فرمانداران انتظار داریم به این حوزه منابع موردنیاز با اختصاص دهند.

بازارهای موازی، حوزه مسکن را ملتهب کرده است
وزیر راه و شهرسازی به برنامه‌های حوزه مسکن و کنترل آن اشاره کرد و گفت: بازارهای موازی بخش مسکن را با التهاب و نابسامانی روبرو کرده که در سه ماه آینده سعی بر این است تا از التهابات در این حوزه کاسته شده و جوانان و افراد فاقد مسکن از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

اسلامی از اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان شهریورماه سال جاری در کشور خبر داد و افزود: در طرح اقدام ملی مسکن بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که با پایش انجام‌شده بیش از نیمی از این متقاضیان واجد شرایط تشخیص داده‌شده و ۸۰۰ هزار نفر از مزایای اقدام ملی مسکن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: ما هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده نداریم و همه استان‌ها به هراندازه‌ای که متقاضی داشته باشند می‌توانند از مزایای بافت فرسوده استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد ساخت و تحویل مسکن برای فرهنگیان نیز گفت: ۱۷۵ هزار نفر در مرحله اول ثبت‌نام کرده بودند که ۷۵ هزار معلم واجد شرایط تشخیص داده شدند که در ماه گذشته ساخت ۱۴ هزار واحد از این تعداد شروع‌شده است.

تکمیل راه‌آهن اردبیل نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار
اسلامی در مورد پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: از دو سال پیش و به‌صورت پیوسته و با یک حرکت منظم روبه رشد عملیات زیرسازی و روسازی در خط ریلی اردبیل آغاز شد که ۸۵ درصد فعالیت‌ها در این حوزه انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ کیلومتر عملیات روسازی آماده‌شده و در ۱۷ کیلومتر نیز شاهد شروع ریل‌گذاری هستیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در هفته‌های ‌آینده و در جبهه‌های مختلف راه‌آهن اردبیل سرعت بیشتری خواهد گرفت و به‌موازات تأمین تجهیزات موردنیاز پل‌ها و تونل‌های این مسیر اجرایی خواهد شد.

اسلامی شرایط سخت و کوهستانی راه‌آهن اردبیل – میانه را با داشتن پل‌ها و تونل‌های متعدد به‌عنوان یک اثر مهندسی یادکرد و گفت: در سال جهش تولید و با تأکید رئیس‌جمهور راه‌آهن اردبیل_میانه در اولویت طرح‌های ریلی کشور قرار دارد و برای تکمیل و افتتاح آن به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: امیدواریم با تزریق اعتبار کافی در سال جاری و با یک کار جهادی در همه قطعات بتوانیم برای سال آینده این خط ریلی را آماده افتتاح کنیم.

کد خبر: ۲۴٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha