۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
تشدید نظارت بر نرخ‌های حمل و نقل از مبادی مختلف به پایانه‌های مرزی عراق

تشدید نظارت بر نرخ‌های حمل و نقل از مبادی مختلف به پایانه‌های مرزی عراق

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت، از تشدید نظارت بر نرخ‌های حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی از مبادی مختلف به مقصد پایانه‌های مرزی عراق تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش بازار، حسین فرهیدزاده اعلام کرد: با عنایت به ایام اربعین حسینی (ع) و پیش بینی افزایش تقاضای سفرهای زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات به منظور برنامه ریزی جهت ارائه خدمات شایسته منظم و هماهنگ به زائرین محترم، سازمان حمایت با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل صمت استان‌های سراسر کشور، نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت کالاو خدمات اساسی را بصورت مستمر خواستار شده است.

معاون وزیر صمت اتمام این طرح را پایان شهریورماه اعلام کرد و اظهار داشت: بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی، جاده‌ای و ریلی)، مراکز اقامت موقت، پارکینگ‌ها، و همچنین رستوران‌ها و واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی انجام و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مواردی که در این بخشنامه متناسب با شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته رصد، نظارت و اهتمام ویژه به موضوع حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده‌ای و پایانه‌های مسافربری است

فرهیدزاده گفت: براساس این دستورالعمل و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و ساماندهی و تامین ناوگان حمل و نقل به مقاصد پایانه‌های مرزی عراق و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و عزاداران حسینی، ادارات کل استان‌ها موظفند طی این مدت در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های ذیربط با تشکیل گشت‌های ویژه اربعین روی قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطارها نظارت ویژه انجام شود تا در این حوزه شاهد تخلفاتی به لحاظ قیمت‌ها نباشیم.

او نظارت گسترده؛ جامع و به هنگام بر شبکه عرضه و تقاضای بلیط اربعین توسط دفاتر فروش آنلاین بلیط و شرکت‌های هواپیمایی را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این بخشنامه به ادارات صمت استان‌ها تاکید شده تا در این بازه زمانی بر نحوه توزیع و فروش بلیط توسط شرکت‌های هواپیمایی نظارت جدی و کافی داشته باشند.

ضمنا در این بخشنامه تاکید شده در این طرح عملیاتی با اتخاد تمهیدات لازم، نظارت‌های محسوس و نامحسوس از پایانه‌های مسافری استان‌ها و مراکز فروش بلیط در نظر گرفته و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی موثر و بازدارنده معمول و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ با اشاره به افزایش تردد زائران حسینی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام اذعان داشت: طبق ابلاغ جداگانه سازمان حمایت، استان‌های معین مکلفند به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف احتمالی در حق عزاداران حسینی، ضمن بهره گیری از کلیه امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی، هم‌افزایی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط استانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های محول قانونی و استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان و انجام گشت‌های بازرسی مشترک هدفمند را در دستور کار قرار دهند.

حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت یادآورشد: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته و بسیج امکانات و منابع انسانی در تلاش هستیم تا تردد زائران از پایانه‌های مرزی به بهترین نحو ممکن انجام شود. همچنین اگر هموطنان عزیز شاهد تخلفی از جمله گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه بلیت از سوی شرکت‌های مسافربری، هواپیمایی و. بودند آن را به بازرسان مستقر در ادارات کل صمت استان‌ها و یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا با هر فرد و نهادی که قصد تخلف داشته باشد طبق موازین قانونی برخورد شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha