۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
قرارداد ۶.۵ میلیارد دلاری با برندگان مزایده استخراج معادن افغانستان| آهن غوریان هرات به ایران رسید

قرارداد ۶.۵ میلیارد دلاری با برندگان مزایده استخراج معادن افغانستان| آهن غوریان هرات به ایران رسید

وزارت معادن و پترولیم افغانستان با برندگان مزایده استخراج و فرآوری معادن این کشور، از جمله دو شرکت ایرانی، قراردادی به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار امضا کرد.

به گزارش بازار، وزیر معادن و پترولیم افغانستان در مراسمی قرارداد استخراج هفت معدن بزرگ این کشور به ارزش ۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار را با شرکت‌های برنده داخلی و خارجی امضا کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، این قراردادها شامل چهار بلاک معدن آهن شهرستان غوریان ولایت هرات است، قرارداد بلاک اول این معدن به شرکت «وطن درخشان» که شرکت سازه‌های صنعتی «آذران» ایران سهامدار آن است، سپرده شده است. همچنان قرارداد بلاک دوم آن به شرکت «ساحل شرق میانه» که شرکت‌های «دره نور» از افغانستان و «اپیکول» از ترکیه سهامداران آن هستند سپرده شده است.

اطلاعیه می‌افزاید، قرارداد بلاک سوم معدن آهن غوریان هرات به شرکت ملی «شمش» که شرکت‌های «جی‌بی‌ام» و «ای‌دی ریسورسیس» (AD Resources) انگلیس سهامداران آن هستند و قرارداد بلاک چهارم آن به شرکت «باختر فولاد» که شرکت‌های «سپاهان» و «پارسیان» از ایران سهامداران آن هستند، سپرده شده است.

در ادامه اطلاعیه آمده است، قرارداد یک بلاک معدن سرب و روی شهرستان تولک ولایت غور به شرکت «افغان اینوست»، قرارداد معدن «طلای سمتی» شهرستان چاه‌آب ولایت تخار به شرکت «افغان-چاینا» که شرکت «زرور افغانستان» سهامدار آن است و قرارداد معدن دوم مس عینک ولایت لوگر به شرکت خصوصی «توریا» داده شده است.

دفتر معاونت اقتصادی طالبان همچنین اعلام کرد در نتیجه سرمایه‌گذاری که در این معادن می‌شود برای هزاران نفر زمینه کار فراهم خواهد شد و وضعیت اقتصادی افغانستان بهبود خواهد یافت.

کد خبر: ۲۴۱٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha