۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
تولید ۶۸ هزار تن محصولات دامی و پروتئینی توسط عشایر آذربایجان غربی
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌ غربی خبر داد

تولید ۶۸ هزار تن محصولات دامی و پروتئینی توسط عشایر آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌ غربی از تولید ۶۸ هزار تن انواع محصولات دامی و پروتئینی توسط عشایر آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، علی ناجی در گفتگو با خبرنگاران گفت: عشایر این استان حدود دو میلیون واحد دامی سبک و سنگین را در اختیار دارند و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: عشایر این استان با این تعداد واحد دامی سالانه بیش از ۶۸ هزار تن انواع محصولات دامی و پروتئینی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

ناجی ادامه داد: از این میزان ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن شیر و ۲ هزار و ۱۰۰ تن نیز پشم و مو است که سهم ۲۵ درصدی در تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عشایر با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: می‌توان با احیا و تقویت مهارت‌های عشایر و ارائه طرح‌های مشتری ‌پسند و طبق نیاز بازار در راستای تحقق شعار سال، گام‌های موثری را برداشت.

وی اظهارکرد: جمعیت عشایری آذربایجان‌غربی چهار درصد از جمعیت کل استان و ۱۱ درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود و این نشان از میزان تاثیرگذاری عشایر در تولید انواع محصولات دامی و غیردامی است.

کد خبر: ۲۴٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha