۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
پروژه های زیربنایی در شاهرود اجرا شد | شهرداری پیشگام توسعه
شهردار شاهرود:

پروژه های زیربنایی در شاهرود اجرا شد | شهرداری پیشگام توسعه

شاهرود- شهردار شاهرود از اجرای ۴۶ پروژه عمرانی و زیربنایی در این شهر خبر داد و گفت: این طرح ها هدف توسعه و پیشرفت شهری، خدمت بهینه و رفاه شهروندان به مرحله اجرا در آمده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن احمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های شهرداری شاهرود با اشاره به اجرای عملیات تکمیلی و تأمین اقدامات تأسیساتی و زیرساختی چون آب، برق، گاز شهرک صنوف، تاکید کرد: به‌علت عدم همکاری دستگاه‌های مرتبط شهرداری شاهرود با هدف ایجاد و انگیزه برای مالکین نیابتاً تأمین تأسیسات را انجام خواهد داد که در مراحل واگذاری این مبلغ به شهرداری توسط مالکین پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بیش‌از ۴۶ پروژه بزرگ و کوچک در این هفته در حال اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اظهار داشت: پل طبیعت با اسکلت بتنی به طول ۱۵۰ متر و به عرض پنج متر عرشه برای تردد و عابرین پیاده آماده بهره‌برداری، فاز اول طرح توسعه آبشار دوم به مساحت کل ۱۲ هزار مترمربع که سه هزار مترمربع آن آماده بهر برداری است و بهسازی و ساماندهی پیاده‌روهای خیابان فرید نیا در زمره اقدامات شهرداری شاهرود است.

اجرای ۴۶ پروژه عمرانی

شهردار شاهرود گفت: ساماندهی پیاده رو های خیابان های بایزید بسطامی، امام، زینبیه، حافظ شمالی، بیستم بهمن، تهران، نواب، پارک البرز، شهرک دانشگاه و...،آسفالت معابر سطح شهر به میزان ۸۶۰ قیر و ۱۷۰ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت در معابر اصلی چمران، نبوت، گودرزی، ۲۲ بهمن، شهرک گلبرگ، شهید غفاری، شهید مفتح، میدان حسینی تا مدرس، شهید قرنی، شهید فرید نیا، آیت‌الله نوری، بلوار آیت‌الله شاهرودی، فروغی ضلع غربی و غیره از دیگر طرح های عمرانی و زیربناییشهرداری است.

ساماندهی ۲۰ مورد پیاده روی شهرداری صورت گرفته است

احمدی از بازپیرایی میدان امام حسین علیه السلام، ۲۸ متری و میدان امام حسین (ع)، احداث دیوار پادگان حد غربی و حذف سیم خاردارها (دیوارکشی به طول ۱۳۰۰ متر همراه نمای سیمانی و نرده)، بهسازی و بازپیرایی پارک مینو شهرک امام رضا و پارک خطی تا پشت پارک بانوان به عنوان دیگر اقدامات شهرداری یاد کرد و گفت: نورپردازی های سطح شهر، بهسازی و باز پیرایی پارکهای بهشتی، شکوفه، نواب، البرز و ... از جمله پروژه های شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه تا بالغ بر ۴۶ پروژه بزرگ و کوچک را با هدف توسعه و پیشرفت شهری، خدمت بهینه و رفاه شهروندان به مرحله اجرا و بهره‌برداری برساند، تاکید کرد: سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی و نظارت بر روند اجرا از مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه قرار دارد که با دقت و سرعت و کیفیت همراه خواهد بود.

پروژه های زیربنایی در شاهرود اجرا شد | شهرداری پیشگام توسعه

احداث پارک مشاهیر

شهردار شاهرود با تأکید بر اینکه در این مدت اقدامات و پروژه‌های ارزنده و شایسته‌ای به مرحله اجرا و به بهره‌برداری رسیده است، عنوان داشت: پل طبیعت، احداث میادین و اصلاح هندسی های متعدد، آغاز عملیات اجرایی میدان الغدیر از جمله دیگر طرح های اجرایی است.

احمدی بیان کرد: طرح توسعه آبشار دوم، بهره‌برداری از فاز اول احداث میدان رز، آسفالت معابر اصلی شهر، ساماندهی و بهسازی بیش‌ از ۲۰ مورد پیاده‌روسازی، تکمیل فاز دوم ساختمان اداری شهرداری شاهرود از جمله طرح هایی هستند که توسط شهرداری شاهرود صورت گرفته است.

وی افزود: پارک مشاهیر، بهسازی و بازپیرایی پارکها و بوستان‌های محله‌ای، نورپردازی های سطح شهر،اجرای شبکه لوله‌کشی آب خام، احداث دیوار پادگان و حذف سیم‌خاردارهای حد غربی شهر، بازگشایی بن‌بست شهرک گلبرگ به میدان و خیابان شهید غفاری، احداث ایستگاه شماره ۵ آتش‌نشانی، بستن قرارداد سرمایه‌گذاری و اجرای عملیات عمرانی ستاره شرق از جمله طرح های شهرداری شاهرود محسوب می شود که کام مردم را شیرین خواهد کرد.

تملک و بازگشایی معابر

شهردار شاهرود گفت: اقدامات انجام گرفته در تملک، تخریب و بازگشایی اداره پست در میدان امام، پروژه انتقال ایستگاه تاکسی و اتوبوس به گاراژ توکل، تملک و تخریب و بازگشایی میدان مرکزی شهر،ساخت و نصب المان‌های زیبای شهدا در معابر اصلی، اجرای فاز دوم پارک بانوان و پارک خطی شهرک امام رضا، احداث بلوارهای زیبایی چون بلوار آیت الله نوری و ۱۷ شهریور در راستای تسهیل عبورومرور، پل شاهوار و... از جمله این پروژه‌ها در هفته دولت بوده‌است.

توسعه، پیشرفت و آبادانی هسته مرکزی شهر شاهرود رقم خواهد خورد

احمدی از عقد قرارداد این مجموعه و شرکت عمران و مسکن‌سازان استان سمنان در راستای قرارداد مشارکت مدنی در ساخت تجاری پروژه ستاره شرق واقع در هسته مرکزی خبر داد و بیان داشت: مدیریت شهری شاهرود با احداث سه طبقه پارکینگ طبقاتی درطبقات منفی، مجتمع تجاری و فضاسازی زیبا منطبق با بافت تاریخی واقع در هسته مرکزی در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی شهری گام برداشته است.

وی درباره اولین تقاطع سه سطحی میدان ولایت در استان سمنان، گفت: این پروژه با مشخصات فنی زیرگذر به عرض ۱۷ متر به‌صورت ۲ طرفه در مسیری ۴۸ متری و طول مسیر۶۵۰ متر با پنج درصد پیشرفت اجرای کار (جلوتر از برنامه‌ریزی و اجرا) قرار دارد.

بزرگترین روگذر استان سمنان

شهردار شاهرود اعلام داشت: روگذر این پل شامل ۱۳ دهانه و عرض کلی ۷/۳۰به طول ۹۰۰ متر و دال مجوف از جاده رویان_دیزج شروع و با انشعاب به ۲ مسیر به بلوار ارتش و بلوار شهید مطهری به‌صورت یک‌طرفه منتهی خواهد شد.

احمدی احداث پارک مشاهیر که در حال اجرا است، با پیشرفت خوبی همراه بوده است، گفت: این پارک به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب برای شناساندن داشته‌های فرهنگی و مفاخر شهر به نسل جوان و افزایش سرانه تفرجگاهی همجوار با پارک شهدای محراب در حال انجام است.

وی از آغاز عملیات اجرایی میدان الغدیر خبر داد و افزود: بعد از پیگیری‌های مکرر فنی و حقوقی با پیمانکار قبلی و برگزاری مناقصه طرح انتخاب پیمانکار انجام، تجهیز کارگاه صورت گرفته و در این پروژ شاهد آغاز عملیات اجرایی هستیم که تا پایان سال تکمیل و در نوروز ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری از میدان ورودی شهر از سمت تهران خواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۱٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha