۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
نارضایتی کشاورزان از عدم پرداخت مطالبات گندم | قیمت خرید تضمینی افزایش یابد
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران انتقاد کرد

نارضایتی کشاورزان از عدم پرداخت مطالبات گندم | قیمت خرید تضمینی افزایش یابد

گرگان- هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ضمن بیان نارضایتی کشاورزان، گفت: کشاورزان درحالی آماده کشت پاییزه می شوند که مطالبات فصل گذشته خرید گندم را دریافت نکرده اند.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر سال شاهد هستیم که یک قیمت دستوری برای خرید تضمینی برخی از محصولات مانند گندم اعلام می شود و کشاورز در فصل برداشت محصول را تحویل می دهد اما متاسفانه تسویه آن زمان‌بر می شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: کشاورزان در حال حاضر می خواهند برای خرید بذر و کشت محصول اقدام کنند اما هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده و از طرف دیگر شاهد افزایش قیمت بذر و نهادها هستند که این مساله با توجه به اینکه قیمت گذاری گندم در سال گذشته راضی کننده نبود بار روانی زیادی بر روی کشاورز دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر زندگی و معیشت کشاورز نیز تحت تاثیر تورم است و با توجه به استراتژیک بودن گندم و اهمیت خودکفایی در این حوزه انتظار وجود داشت که گندم با قیمت بالاتری خریداری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: عدم پرداخت ما به التفاوت قیمت گندم به کشاورز و از طرف دیگر کاهش عملکرد تولید گندم در برخی از استان ها مانند گلستان با توجه به قیمت نهاده، قیمت بذر، شرایط خشکسالی و وابستگی آنها به یک منبع درآمد باعث شده از نظر اقتصادی، تسویه حساب دیرتر آن ها را با چالش مواجه کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده اتفاق خوبی در این حوزه شکل بگیرد و دولت با پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین قیمت گذاری مناسب برای فصل آینده شرایط بهتری برای کشاورزان رقم بزند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران خاطرنشان کرد: موضوعی که بسیار مهم و لازم است با حضور متخصصین انجام شود روش قیمت گذاری محصولات کشاورزی است تا شاهد این باشیم یک قیمت مناسب و با توجه به تورم برای گندم و دانه های روغنی مخصوصا پنبه انجام شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha