۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
طرح  شناسه کالا را اجرایی کنید اما  بدون بگیر و ببند
در گفتگو با بازار عنوان شد

طرح شناسه کالا را اجرایی کنید اما بدون بگیر و ببند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: اجرای طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی باید بدون بگیر و ببند و با همراهی مردم انجام شود.

سید مرتضی میری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طبق  هماهنگی های انجام شده میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صمت ، مجری طرح شناسه کالا و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مقرر شد تا طرح اخذ شناسه کالا برای صنف لوازم خانگی از ۱۵ بهمن ماه سالجاری اجرایی شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از اجرای فرمایشی و دستوری طرح اخذ شناسه کالا خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح را باید به سمتی ببریم که مردم در آن مشارکت داشته باشند نه اینکه با بگیر و ببند و فرمایشی باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: وجود شناسه بر روی لوازم خانگی باید همانند تاریخ انقضاء که روی اقلام خوراکی درج می شود و مصرف کنندگان به آن توجه و حساسیت خاصی نشان می دهند، برای مصرف کنندگان حایز اهمیت شده و به مطالبه مردمی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تبدیل شود.

میری تاکید کرد: نصب شناسه بر روی لوازم خانگی می تواند برای مصرف کنندگان نسبت تقلبی نبودن کالا، اصالت و قاچاق نبودن کالا اطمینان خاطر ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس هاشمی مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در روز سوم دی ماه اعلام کرد که طرح اخذ شناسه کالا از روز ۱۵ دی ماه جاری اجرایی می شود و تولیدکنندگان و عرضه کنندگانی که نسبت به اخذ این شناسه اقدام نکرده باشند محصولاتشان قاچاق تلقی خواهد شد.

گفتنی است؛ سید مرتضی میری در گفتگو با بازار در واکنش به این گفته های مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت واکنش نشان داد و گفت: اجرای این طرح به صورت ضرب الاجلی ممکن نیست و پیش  از این در مذاکراتی که با مراجع ذی صلاح داشتیم مقرر شده بود تا اجرای طرح برای لوازم خانگی تولید داخلی از ۱۵ بهمن ماه سالجاری اجرایی شده و برای کالاهای خارجی مدت زمان بیشتری تعیین شود.

کد خبر: ۲٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha