۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
وعده دولت برای یک میلیون فرصت شغلی به بهترین شکل اجرا شد
وزیر کار:

وعده دولت برای یک میلیون فرصت شغلی به بهترین شکل اجرا شد

مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه وعده دولت برای یک میلیون فرصت شغلی به بهترین شکل اجرا شده گفت: بسیاری از هلدینگ‌های اقتصادی در این دولت رشد بالای ۱۰ درصد داشته‌اند.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی با اشاره به مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در طی این دوسال فعالیت، خاطرنشان کرد: در سال اول فعالیت دولت سیزدهم در معاونت اجرایی حضور داشتم که در طی آن مدت ۳۶ سفر استانی رئیس جمهور برنامه‌ریزی و عملیاتی شد. رئیس جمهور در سال اول فعالیت خود با سفر به تمامی استان‌ها رکوردی جدید را به ثبت رساند و در همین راستا مصوبات بسیار خوبی برای تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی به تصویب رسید.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های کلان در سفرهای استانی آیت‌الله رییسی، بیان کرد: خوشبختانه حسب سفرهای استانی طرح‌های فراوانی به بهره‌برداری رسید که بسیاری از این طرح‌ها در حوزه نفت و گاز بود که تکمیل و از سوی مسئولین امر به بهره‌برداری رسید. در همین مدت بالغ بر ۱۷ هزار تخت بیمارستانی که مصوبات سفر رئیس جمهور بودند تکمیل و بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت‌های متنوعی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌ها رصد، پایش و نظارت بر حوزه اشتغال است. خوشبختانه وعده دولت برای یک میلیون فرصت شغلی به بهترین شکل اجرا شده است. در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است.

مرتضوی درباره به ثمر رسیدن طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت عنوان کرد: بحث کالابرگ الکترونیکی در این دولت آغاز و زیرساخت‌های آن فراهم شد و ۱۱۰ هزار فروشگاه به شبکه ملی اعتبار متصل شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین دو دهک به سه دهک اول اضافه شود و براین اساس ۵ دهک مشمول یارانه تشویقی خواهند شد و این مشروط بر این است ۵۰ درصد از یارانه خود را کالا خریداری کنند.

مرتضوی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت در حوزه اقتصادی بیان کرد: در بسیاری از هلدینگ‌های اقتصادی رشد بالای ۱۰ درصد را در چهار ماهه اول، نسبت به سال قبل را شاهد بودیم و در برخی از حوزه‌ها کار بسیار بزرگی انجام شده است.

وی گفت: در بازدیدی که از یک مجموعه صنایع لاستیک داشتم این مجموعه حدود ۱۲.۵ درصد افزایش تولید داشته و هدفگذاری کرده‌اند تا شهریور سال آینده ۳۵ هزار تن به ۱۳۰ هزار تن تولید روز افزوده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدفگذاری دولت برای خودکفایی در تأمین لاستیک تاکید کرد: در برنامه دو سال آینده با طرح‌های توسعه‌ای، تقریباً ۱۱۵ هزار تن افزایش تولید خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم کشور را از واردات لاستیک خودکفا کنیم.

مرتضوی عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله در بحث پتروشیمی، صنایع فولاد، سیمان، صنایع سلولزی پیشرفت‌های خوبی بوده و به رشد تولید رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از شرکت‌های زیانده با اصلاح ساختار و تغییرات مناسبی که انجام گرفته از زیان‌دهی خارج شده‌اند.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha