۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی زائران اربعین در سال ۱۴۰۲

افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی زائران اربعین در سال ۱۴۰۲

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افزایش زائران در سال جاری یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین بود به گونه‌ای که در بعضی از روزها تجربه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش را در مرزهای مختلف شاهد بودیم.

به گزارش بازار، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، ضمن تقدیر از مسئولان کشور عراق برای ارائه تسهیلات به زائران اربعین حسینی، گفت: برای کاهش ایستایی زائران سامانه سجا تعریف شده که از یک طرف بررسی و کنترل می‌کنند و طرف دیگر فقط مهر می‌کنند، و در مرز مهران با توافقی که با طرف عراق داشتیم وارد شدن زائران به عراق را فقط طرف ایرانی بررسی و کنترل می‌کند و طرف عراقی فقط مُهر می‌کنند و از دیشب نیز مرز شلمچه در زمانی که زائر گذرنامه خود را تحویل افسر پلیس دهد ۴ ثانیه بیشتر ایستایی ندارد و سمت عراق هم فقط کنترل طرف ایرانی را می‌پذیرد و زوار از این مسیر عبور می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: تا به امروز به جز یک مورد حادثه تصادفات در کشور ایران نداشتیم و این هم در جای خود جزء بی‌نظیرهای این سفر معنوی است.

وی از هموطنان خواست: در این چند روز مانده به پایان سفر اربعین که بیشترین حجم برای رسیدن به کربلا می‌شود مردم سفر خود را مدیریت کنند و سفر معنوی خود را به دقایق آخر موکول نکنند.

سردار رادان افزود: از ابتدا از مردم درخواست کردیم که برای این سفر گذرنامه زیارتی انتخاب کنند و به واسطه اینکه امکان چاپ و تحویل آن برای ما به صورت ساده‌تر و سرعتی‌تر است خوشبختانه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست گذرنامه‌ای که بود بالای ۸۰۰ هزارتای آن‌ها زیارتی بود که ۹۸ و نیم درصد تحویل داده شدند و همکاران ما و اداره پست در تلاش هستند که زمان تحویل به حداقل برسد.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha