۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
سیاست های نادرست دولت در تامین انرژی | تولید برق با کمک بخش خصوصی امکان پذیر است
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

سیاست های نادرست دولت در تامین انرژی | تولید برق با کمک بخش خصوصی امکان پذیر است

گرگان- فردوسی، رئیس کمیسیون صنعت، معدن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه سیاست های دولت در حوزه تولید برق منطقی نیست، گفت: برای حل مشکل کمبود برق در کشور باید از بخش خصوصی کمک گرفت.

ابوذر فردوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر دو روز قطعی برق در شهرک های صنعتی داریم و با روز جمعه عملا سه روز شهرک های صنعتی تعطیل هستند که با توجه به شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد این مساله در هیچ ایدئولوژی قابل فهم نیست.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: اگر امروز شرایط تولید برق به اندازه نیاز وجود ندارد باید در سهمیه بندی و مدیریت مصرف عادلانه رفتار کنیم.

وی افزود: بسیاری از پاساژها که فروش کالاهای غیر ضروری دارند تا پاسی از شب باز است اما صنعت که لازمه بقای اقتصاد است تعطیل می شود.

فردوسی با اشاره به سهم ۱۲ درصدی صنعت گلستان از انرژی برق گفت: دولت در مصرف و مدیریت برق نباید برای همه استان ها از یک نسخه استفاده کند چرا که سهم صنعت گلستان در مصرف برق نسبت به استان های دیگر کمتر است، ضمن اینکه گلستان یک استان محروم نیز هست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه برای حل کمبود برق در کشور باید تولید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم، افزود: اما چرا تولید برق برای بخش خصوصی جذابیت ندارد؟ برای اینکه دولت از بخش خصوصی انتظار دارد که برق را تولید اما قیمت گذاری توسط دولت انجام شود که این مساله منطقی نیست.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و میدان دادن به بخش خصوصی در اقتصاد و صنعت ادامه داد: دولت باید در حوزه قیمت گذاری نظارت داشته باشد تا برای تولید کننده انگیزه به وجود بیاید.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha