۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
تولید تخم مرغ به میزان ۲ برابر نیاز اصفهان| پرورش دام‍های نیازمند آب محدود شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد؛

تولید تخم مرغ به میزان ۲ برابر نیاز اصفهان| پرورش دام‍های نیازمند آب محدود شد

اصفهان - مرادمند؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان یکی از تولیدکنندگان و تامین کنندگان اصلی محصولات دامی کشور است و تخم مرغ بیش از دو برابر نیاز در اصفهان تولید می شود.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اصفهان یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات دامی کشور است و رتبه اول تولید محصولات پروتئینی وابسته به دام و طیور را در کشور دارد، اظهار کرد: تولید بسیاری از این محصولات در داخل استان اصفهان بیشتر از میزان مورد نیاز است به نوعی که تخم مرغ بیش از دو برابر نیاز در اصفهان تولید می شود.

وی با با بیان اینکه این استان بالغ بر ۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده است و نقش حیاتی در تامین امنیت غذایی را بر عهده دارد، تاکید کرد: تولید دام‌هایی که نیاز به آب بیشتری دارند به صورت قابل توجهی در استان اصفهان محدود شده‌ است اما زنجیره کاملی از تولید بوقلمون، تخم مرغ و شیر در استان اصفهان داریم وزنجیره‌های تولید درسایر تولیدات استان نیز رو به تکمیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه عملیات به موقع آفت‌زدایی سبب شد هیچ یک از محصولات کشاورزی استان آسیب نبیند، تاکید کرد: در سطح ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان مبارزه با آفت «سن غلات» و در مساحتی بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی نیز با آفت انواع ملخ استان اصفهان درطول یک سال اخیر مبارزه انجام شده است.

استفاده از گوجه تولید اصفهان در صنایع تبدیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با دلیل استفاده از گوجه اصفهان در صنایع تبدیلی بیان کرد: امسال در مناطق جنوبی کشور شاهد رشد قابل توجه کشت گوجه فرنگی بودیم و در نتیجه قیمت پایین محصول در در استان موجب شد بیشترین مقدار آن برای تولید رب استفاده شده وبه کارخانه‌جات صنایع تبدیلی فرستاده شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha