۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
ایران و پاکستان زمینه همکاری در حوزه انرژی و کریدور شرق-غرب را بررسی کردند

ایران و پاکستان زمینه همکاری در حوزه انرژی و کریدور شرق-غرب را بررسی کردند

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور فرصت‌های همکاری مشترک در بخش انرژی، کریدور شرق-غرب و اجرای سازوکار ویژه روان سازی تجارت دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش بازار، سمیع سعید در دیدار با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در اسلام‌آباد بر اهمیت روابط دوجانبه پاکستان با ایران و جایگاه ویژه تهران در سیاست خارجی دولت اسلام‌آباد تاکید کرد.

در این دیدار که با حضور مقامات بخش اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی وزارتخانه توسعه و برنامه ریزی پاکستان صورت گرفت، دو طرف در مورد راه های مختلف همکاری بین از جمله تجارت، طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین، همکاری در بخش های انرژی و اقتصادی گفت‌وگو کردند.

وزیر دولت انتقالی پاکستان بر اهمیت دوستی دیرینه این کشور با ایران و تعهد اسلام‌آباد، بر تقویت بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

آنان همچنین بر لزوم تقویت تجارت و ارتباطات بین دو کشور تاکید و تمایل متقابل برای افزایش حجم تجارت بین ایران و پاکستان را ابراز کردند.

سفیر ایران بر گسترش روابط فی مابین در همه زمینه های تجاری و اقتصادی به ویژه همکاری در چارچوب سازمان اکو، گذرگاه شرق به غرب، همکاری دو و چند جانبه در بنادر دو کشور تاکید و توسعه و فعال کردن بیش از پیش همکاری های مرزی را کاملا امکان پذیر اعلام کرد.

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان با قدرانی از اظهارات طرف ایرانی تمایل خود را برای کشف فرصت‌های همکاری در این حوزه حساس ابراز کرد.

سمیع سعید با تاکید بر اهمیت بازارچه های مرزی موجود بین دو کشور پیشنهاد داد تا زمینه های بیشتری مورد علاقه و همکاری دوجانبه بررسی شود. وی پیشنهاد کرد که سازوکاری برای تسهیل مبادلات تجاری آسان تر ایجاد شود. در این نشست همچنین کریدورهای شرقی و غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر دو طرف راهبردهایی را برای تقویت تجارت از طریق این کانال ها بررسی کردند.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha