۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
۳۵ واحد تولیدی راکد لرستان امسال فعال می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان:

۳۵ واحد تولیدی راکد لرستان امسال فعال می‌شود

لرستان- رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: برنامه داریم برای امسال ۳۵ واحد تولیدی راکد را به صورت مجدد فعال کنیم.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان لرستان وجود دارد که در حال حاضر امکان استقرار ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی فراهم است.

وی افزود: سال گذشته نسبت به ایجاد ناحیه صنعتی رومشکان، چمن سلطان الیگودرز و شهرک صنعتی نورآباد اقدام کردیم که عملیات اجرایی آن در سال ۹۹ شروع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان عنوان کرد: وزارت صمت چهار راهبرد اصلی برای جهش تولید دارد که یکی از آن‌ها اتمام طرح‌ها یا پروژه‌های نیمه تمام است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند بنابراین باید کمک کنیم به بهره‌برداری برسند.

وی بیان کرد: راهبرد دیگر این است که تا جایی بتوانیم صادراتمان را برای ارزآوری افزایش دهیم، چون ارز مورد نیاز کشور را باید به سمت صادرات غیر نفتی سوق دهیم؛ کنترل واردات را نیز باید انجام دهیم تا از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم.

رازانی تصریح کرد: مدیریت و تنظیم بازار را نیز باید انجام دهیم، باید بر اساس عرضه و تقاضا کنترل قیمت‌ها را داشته باشیم که قیمت‌ها بی‌رویه تغییر نکنند و سبب افزایش تورم نشود.

فعالیت ۶۷ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی
وی اظهار کرد: بیش از ۹۶ درصد صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد که به طور میانگین بیش از ۶۷ درصد واحدها فعال است که البته ممکن است با تمام ظرفیت تولید نکنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: یکی از برنامه‌های سال جاری این است که کمک کنیم واحدها با ظرفیت کامل تولید کنند؛ حدود ۳۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری داخل شهرک‌ها است که از این تعداد بالغ بر ۲۴۷ واحد فعال است.

رازانی افزود: حدود هزار و ۱۲۳ پروانه صنعتی صادر شده به طوری که ۳۳ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی مستقر است.

وی با اشاره به آسیب کرونا به واحدهای صنعتی و تولیدی استان عنوان کرد: واحدهایی که محصولاتشان باید حمل و نقل می‌شد و در این مدت حمل و نقل متوقف بود و بازار از بین رفت یا نتوانستند مواد اولیه بگیرند قعطا آسیب‌هایی دیده‌اند.

آسیب کرونا به واحدهای تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان بیان کرد: واحدهایی که نتوانستند محصولاتشان را به بازار روانه کنند یا مشکلاتی برای تامین مالی داشتند با مشکل مواجه شدند اما برای یک سری از واحدها نیز شیوع کرونا فرصتی شد که می‌توان به واحدهای تولید الکل، مواد شوینده و مواد ضدعفونی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در راستای کمک به واحدهایی که دچار آسیب شدند،  شرکت شهرک‌ها قیمت حق انتفاع واگذاری زمین را که تا پایان سال ۹۸ بود در دو ماهه اول سال ۹۹ افزایش نداد و کسانی که اقساط داشتند برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت، اقساطشان امهال شد.

رازانی با اشاره به بازفعالی واحدهای راکد گفت: یکی از راهبرها این است که واحدهای راکد را به چرخه تولید بیاوریم، در سال ۹۷، ۲۴ واحد، در سال ۹۸، ۳۲ واحد و برای سال ۹۹ نیز ۳۵ واحد فعال می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیکاری مشکل اساسی جامعه ما است بنابراین حمایت از صنایع کوچک و متوسط که بار اصلی اشتغال را به دوش می‌کشد می‌تواند کمک شایانی در رفع بیکاری در جامعه داشته باشد.

کد خبر: ۲۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha