۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
امکان بهبود اقتصاد کشور با رونق صنعت ساختمان فراهم است | لزوم تغییر نگاه سیاستگذاران
رئیس اسبق اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات:

امکان بهبود اقتصاد کشور با رونق صنعت ساختمان فراهم است | لزوم تغییر نگاه سیاستگذاران

گرگان- فرزانگان، رئیس اسبق اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، گفت: ظرفیت‌های صنعت ساختمان در ایران قابل ملاحظه بوده و قطعا امکان استفاده بهتر از آن برای بهبود اقتصاد کشور وجود دارد.

فرشید فرزانگان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره تاثیر صنعت ساختمان در اقتصاد کشور، اظهار کرد: ظرفیت‌های صنعت ساختمان در ایران با توجه به انبوه تقاضا، پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور قابل ملاحظه بوده و قطعا امکان استفاده بهتر از آن برای بهبود اقتصاد کشور وجود دارد.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: با این حال نحوه مواجهه سیاستگذار با این صنعت و همچنین نیاز این صنعت به بهبود در زمینه مدیریت روز در سطح عموم ‌فعالان آن، فرآوری مواد، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و آموزش کارگران در قیاس با رقبای منطقه ای وجهانی وجود در نقش آفرینی این صنعت بسیار موثر است.

فرزانگان اضافه کرد: البته به مثابه دیگر صنایع، عوامل توسعه نیافته ‌خارج از این صنعت و پارامترهای ناپایدار موجود در اقتصاد کلان ایران و دیگر مشکلات کشور بر این صنعت نیز سایه افکنده است.

وی درباره تاثیر تکنولوژی های نوین و صنعتی سازی ساختمان هم، گفت: استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین در صنعت ساختمان، می‌تواند به بهبود کیفیت، افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و حتی حفظ محیط زیست کمک کند؛ این ارتقاء‌ها می‌توانند بهبود قابل توجهی در اقتصاد کشور ایجاد کنند.

این فعال اقتصادی و پژوهشگر بازار امارات درباره فرصت های تجارت خارجی این بخش هم توضیح داد: ایران می‌تواند با صادرات مواد ساختمانی و خدمات مهندسی به کشورهای همسایه و یا آفریقایی و مناطقی با نیاز به توسعه زیرساخت‌ها، فرصت‌های جذابی را دنبال کند.

وی ادامه داد: همچنین، همکاری با شرکت‌ها و متخصصان بین‌المللی در زمینه فناوری‌های ساختمانی می‌تواند راهی برای توسعه و افزایش رشد این صنعت باشد که البته این موضوع به تغییر و دقت نگاه سیاستگذاران دارد.

بنیانگذار شبکه تجاری موندو تصریح کرد: برای تقویت نقش آفرینی صنعت ساختمان ایران در دنیا، نیازمندی‌هایی مانند تحقیق و توسعه بیشتر در زمینه‌های فناوری ساختمانی، تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل، اصلاح سیاست‌های تجاری خرد ‌کلان، ارتقاء استانداردها و تضمین کیفیت محصولات و تسهیل دسترسی به منابع مالی و اعتبارات متناسب با این صنعت برای پروژه‌های بزرگتر مورد نیاز است.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha