۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
تالارهای پذیرایی مرکزی از امروز فعالیت خود را آغاز کنند
استاندار مرکزی:

تالارهای پذیرایی مرکزی از امروز فعالیت خود را آغاز کنند

اراک- استاندار مرکزی گفت: تالارهای پذیرایی استان از امروز ۲۴ خرداد ماه می توانند با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده ظهر شنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: اخیرا به ویژه در خردادماه میزان رعایت دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی در استان نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافته است.

آقازاده افزود: طبق آمار رسمی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در برخی از شهرستان‌ها حتی ساوه و دلیجان و اراک به صورت متوسط ضوابط به میزان ۸۵ درصد رعایت شده است، اما در خردادماه به صورت میانگین به ۳۰ درصد رسیده است و اگر با همین بی اعتنایی به الزامات بهداشتی ادامه دهیم حتما استان گرفتار موج دوم شیوع ویروس کرونا خواهد شد که برای کادر درمان و مسئولان و خود مردم طاقت فرسا خواهد بود.

وی بیان داشت: اگر نمی خواهیم ضوابط و قوانین به صورت جبری و قهری اجرایی شود، نیازمند همکاری مردم در نقاط پرتجمع مانند ادارات، بانک‌ها، بازار، مراکز تجاری و اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و … هستیم و لازم است مسئولان مربوطه در نقاط تحت مسئولیت خود رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی و تعبیه امکانات لازم مانند ماسک و دستکش برای مردم را در نظر داشته باشند تا مسیر موفقیت را تا غلبه نهایی بر بیماری طی کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شهرداری ها مکلف شدند با نظارت فرمانداران حداقل هفته‌ای یک یا دو شب سطح شهر و تاسیسات شهری را ضدعفونی کنند، افزود: خوشبختانه شهرداری اراک هر شب در حال ضدعفونی اتوبوس‌هاست، اما لازم است که کل شهر به مانند هفته‌های اول شیوع ویروس در کشور ضدعفونی شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فضای پاساژها و بازارها، گفت: فضاهای مسقف مانند بانک‌ها، مطب‌ها و … باید موارد بهداشتی را رعایت کرده و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند، همچنین تالارهای پذیرایی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشروط بر استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند از امروز فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

کد خبر: ۲۴٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha