۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
حل مشکلات معیشتی مردم اولویت دولت سیزدهم است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حل مشکلات معیشتی مردم اولویت دولت سیزدهم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه و اولویت رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم است گفت: ایران ظرفیت‌های متنوعی همچون سرمایه‌های انسانی دارد که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی به‌مناسبت هفته دولت با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر تهران و در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت یاد شهدای دولت خصوصاً شهید رجایی و باهنر، اظهار کرد: این شهدا زندگی خود را خالصانه وقف خدمت به مردم و تعالی نظام اسلامی کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شهادت پاداش خدمت و اخلاص ایشان بود، افزود: ۱۷ هزار شهید ترور گواه دشمنی و کینه استکبار علیه حقانیت انقلاب اسلامی است.

هفته دولت فرصتی برای تبیین و تشریح دستاوردهای دولت است

وی هفته دولت را فرصتی برای تبیین و تشریح دستاوردهای دولت دانست و گفت: خدمات صادقانه فرزندان ملت ایران برای توسعه و آبادانی باید به خوبی در راستای جهاد تبیین برای مردم بازگو شود.

مرتضوی نرخ امید به زندگی را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۵۲ تا ۵۴ سال عنوان کرد و ادامه داد: امروز به برکت خدمات جمهوری اسلامی نرخ امید به زندگی به ۷۸ سال رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سیاست‌های کلان ارتقای سلامت عمومی در جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا خدمات درمانی و بیمارستانی در دورترین نقاط در دسترس مردم قرار گیرد.

مرتضوی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور در ابتدای شروع به کار دولت مردمی پرداخت و گفت: نرخ بیکاری در انتهای دهه ۹۰ بیش از ۱۲ درصد بوده و رشد اقتصادی نیز ۰.۷ درصد بود.

وی بیان کرد: صادرات نفتی به حداقل رسیده بود و بدهی کلان دولت به بانک مرکزی و هزینه‌کرد از صندوق‌های بازنشستگی کشور را در تورّمی بی‌سابقه قرار داد.

صادرات نفت به بیش از یک و نیم‌ میلیون بشکه در روز رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ابتدای دولت ۴۰۰ همت کسری بودجه سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حدود ۷۰۰ همت صدور اوراق خزانه و مازاد برداشت از بانک‌های مختلف نیز صورت گرفته بود.

مرتضوی بیان کرد: با تدبیر دولت مردمی و راهبری ریاست جمهوری توانستیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و به صادرات بیش از یک و نیم‌ میلیون بشکه نفت برسیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست عزت، حکمت و مصلحت به بهترین شکل پیش رفت، گفت: تنش‌زدایی از سیاست خارجی سبب عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجموعه شانگهای و نیز عضویت در مجموعه اقتصادی بریکس شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در آینده همراه شدن با ارز رایج بریکس قدرت اقتصادی غرب را به چالش می‌کشد، افزود: امروز در تمام معادلات سیاسی جهان نقش جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است.

مرتضوی با اشاره به ایجاد بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱، گفت: در مسیر پیش‌روی اشتغال‌آفرینی در کشور، نقش مهارت‌آموزی و تقویت دانش کاربردی جوانان مورد توجه است.

وی حل مشکلات معیشتی مردم را دغدغه و اولویت روزانه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: ایران اسلامی ظرفیت‌های متنوعی همچون سرمایه‌های انسانی خلاق و توانمند دارد که باید از آن استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اربعین نماد عزت و همدلی در جهان اسلام است و حضور میلیون‌ها نفر زائر در کربلای معلی این مهم را به خوبی نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha