۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای خرد با تحقق عدالت مالیاتی

حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای خرد با تحقق عدالت مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی دستاورد بی‌بدیلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی خرد و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، تحقق عدالت مالیاتی و تکریم مؤدیان به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، محمدهادی سبحانیان در دومین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در هفته دولت اظهار داشت: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم که با بهره‌گیری از اطلاعات و داده‌های متقن در دستور کار سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفت، دستاورد بی‌بدیلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی است.

وی اجرای تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم در سال جاری را بسیار مطلوب و متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی کرد.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت، کسب رتبه برتر سازمان امور مالیاتی در هجدهمین جشنواره شهید رجایی برای دومین سال متوالی را حاصل زحمات و تلاش‌های مجموعه همکاران سازمان امور مالیاتی دانست و افزود: باید امکانات موردنیاز با هدف ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان امور مالیاتی که در امر خطیر تأمین مقبول‌ترین و مناسب‌ترین نوع درآمدها یعنی درآمدهای پایدار مالیاتی تلاش می‌نمایند، فراهم شود.

وی انگیزه، خلاقیت و ابتکار در اجرای مسئولیت‌های کارکنان را عناصر اصلی پیشبرد صحیح و مطلوب وظایف سازمانی عنوان کرد و افزود: مدیران سازمان هم می‌بایست امکانات انگیزشی و رفاهی لازم را به منظور جبران خدمت درخور و شایسته در اختیار خانواده مالیاتی قرار دهند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور با بیان اینکه ماده (۹۷) قانون مالیات‌های مستقیم باید به درستی در سازمان جاری و ساری شود، تصریح کرد: با احیای ماده (۹۷) قانون مالیات‌های مستقیم بخش قابل توجهی از حجم تکالیف ادارات کل امور مالیاتی و باری که بی‌جهت بر سازمان تحمیل شده است کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha