۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
سرمایه گذاری ۳.۸ میلیارد دلاری چین در توسعه معادن مس صربستان

سرمایه گذاری ۳.۸ میلیارد دلاری چین در توسعه معادن مس صربستان

شرکت «زیجین» چین از سرمایه گذاری ۳.۸ میلیارد دلاری در شرق صربستان برای توسعه و استخراج معادن مس این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی گمانه زنی های منتشر شده در بازارهای بین المللی مبنی بر احتمال افزایش تقاضا برای فلز مس، شرکت «زیجین» چین از سرمایه گذاری ۳.۸ میلیارد دلاری در شرق صربستان برای توسعه و استخراج معادن مس این کشور خبر داد.

قرار است این سرمایه گذاری گسترده بر روی معدن «کوکارو پکی» واقع در شرق صربستان انجام شود. به گفته شرکت تحقیقاتی «مک کنزی»، حرکت جهان به سوی انرژی سبز منجر به افزایش تقاضا برای فلز مس در سطح جهانی خواهد شد و برآورد می شود تا سال ۲۰۳۱، میزان تقاضا برای مس به ۳۶.۶ میلیون تن در سال افزایش یابد.

با اینحال، برآوردهای انجام شده در خصوص میزان عرضه مس، نشانگر رقمی کمتر از میزان تقاضا است. بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، میزان عرضه جهانی مس تا سال ۲۰۳۱ نهایتا به رقم ۰.۱ میلیون تن در سال خواهد رسید که این موضوع می تواند منجر به افزایش چشمگیر قیمت مس در بازارهای جهانی شود.

لازم به ذکر است؛ شرکت معادن زجین چین، بزرگترین شرکت معدنکاوی چین در زمینه معادن طلا محسوب شده و تاکنون، بیش از ۶۷۸ میلیون دلار در زمینه توسعه معادن «کوکارو پکی» سرمایه گذاری کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این قرارداد معدنکاوی بزرگ منتشر نشده است؛ با اینحال، به نظر می رسد شرکت های چینی در حال توسعه فعالیت های معدنکاوی خود همزمان با کاهش قیمت جهانی فلزات در بازارهای جهانی است.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha