۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
نمره نمایندگان مجلس در حذف قوانین مزاحم «صفر» است | در برخی حوزه ها ۲۰ هزار قانون داریم!
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان:

نمره نمایندگان مجلس در حذف قوانین مزاحم «صفر» است | در برخی حوزه ها ۲۰ هزار قانون داریم!

گرگان- فردوسی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان ضمن اشاره به بروکراسی تو در توی موجود در اقتصاد کشور، گفت: نمره عملکرد نمایندگان مجلس در حذف قوانین مزاحم «صفر» است.

ابوذر فردوسی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره شرایط اقتصادی و بروکراسی حاکم بر آن، اظهار کرد: یکی از چالش های اصلی در حوزه صنعت و تولید «قوانین مزاحم» است و با وجود اینکه در صنعت و معدن و بسیاری از کمیسیون های اقتصادی از آن صحبت به میان می آید، باز هم قوانین مزاحم آنقدر آزادی عمل در کشور دارد که اجازه هیچ کاری مولد و خیر خواهانه در کشور نمی دهد.

وی ادامه داد: برورکراسی توی در توی که مانند یک کلاف سردرگم شده و بر تکنوکراسی اقتصادی کاملا قالب شده است؛ این موضوع تکنوکراسی اقتصادی را فلج کرده و برای کسانی که در این حوزه توانایی دارند که بتوانند تولید داشته باشند راه ها را قفل کرده، اما برای کارهای غیر مولد میدان باز است.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر این مسائله که مشکل اصلی ما از قانون است، خاطرنشان کرد: بالای ۲۰ هزار قانون در حوزه تامین اجتماعی داریم، همچنین در حوزه بانک قوانین مزاحم وجود دارد که به هر شکلی یک کارمند دولت می تواند از این ابزار مانعی برای تولید کننده درست کند.

فردوسی با بیان اینکه وظیفه ذاتی اتاق بازرگانی مشاوره است و ما در این زمینه مشورت های زیادی دادیم اما متاسفانه در عمل تغییری به وجود نیامده است، ابراز کرد: همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند مجلس کانون همه تصمیم گیری ها و قانون گذاری هاست و هر تصمیمی غلط که در حوزه کسب و کار و تولید انجام می شود مشکل قانونی است لیکن انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس باید قانون زدایی و قوانین مفید وضع و قوانین مزاحم را دفع کنند اما متاسفانه نمایندگان در حذف قوانین مزاحم صفر عمل کردند.

وی افزود: کسانی که در مجلس حضور دارند یا تجربه اقتصادی ندارند و یا اقتصاد را به صورت تئوری می دانند و مشکلات صنعت و تولیدگر را درک نکردند، برای همین تئوری های بی منطقی می دهند که کسانی که در حوزه صنعت کار می کنند به آن «تئوری های تخیلی» می گویند.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha