۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک مهر ایران در خراسان جنوبی
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر در خراسان جنوبی خبر داد؛

پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک مهر ایران در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر در خراسان جنوبی گفت: طی یکسال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی مبلغ ۲۷ هزار میلیارد ریال را در قالب حدود ۵۲ هزار فقره وام را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسین فرهمند راد عصر سه شنبه ضمن تبریک هفته دولت اظهارکرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی از قبیل توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال ، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار ، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت و ... را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه جذب بیش از ۱۵ میلیون مشتری حاصل خدمات این بانک در طول ۱۵ سال فعالیت بانکداری است، بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شعبه در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، فردوس، بشرویه، نهبندان، حاجی آباد، اسدیه و یک باجه در شهرستان سرایان است.

وی از پرداخت ۲۱۱ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۵۸ هزار میلیارد ریال به مردم استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ این بانک حدود ۶۰۰ فقره وام ازدواج به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال و حدود ۵۶۰ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گفته وی همچنین طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۴۲۵ فقره وام ازدواج به مبلغ ۸۸۵ میلیارد ریال و ۴۱۷ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۹۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی از اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و افزود: تا کنون نزدیک به ۲۲ فقره وام به ارزش ۲۱۹ میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

فرهمند راد حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی فعالیت این بانک عنوان کرد و ادامه داد: آمار تسهیلات اشتغال در استان خراسان جنوبی تا کنون حدود ۸۰۰ فقره وام به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، ۹ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۱.۸۰۰میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت و ۲۷۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی بوده است.

به گفته وی طی یکسال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی مبلغ ۲۷ هزار میلیارد ریال را در قالب حدود ۵۲ هزار فقره وام را به مشتریان خود پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی از نقدینگی استان حدود ۱۰ درصد است، ادامه داد: سهم این بانک از منابع قرض الحسنه در استان حدود ۲۵ درصد و سهم از مصارف قرض الحسنه حدود ۳۲ درصد است.

فرهمند راد با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند، بیان کرد: هفت هزار نفر در استان خراسان جنوبی کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۲۴۰٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha