۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
بازدید مخبر از اتاق رصد مرکز فرهنگی اربعین

بازدید مخبر از اتاق رصد مرکز فرهنگی اربعین

معاون اول رئیس جمهور، ضمن ارتباط تصویری با گروه‌های مردمی در مرزهای کشور، از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران و برخی مشکلات موجود، مطلع شد و دستورهایی برای رفع آن‌ها صادر کرد.

به گزارش بازار، محمد مخبر با حضور در مرکز فرهنگی و جامعه فعالان مردمی اربعین، رویداد بزرگ راهپیمایی و زیارت اربعین حسینی را یک گفتمان متعالی برای حرکت و خدمت خواند و از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای این مرکز برای ایجاد تحول اجتماعی، حول محور اربعین، قدردانی کرد.

مخبر پس از ارائه گزارش کار اعضا، تولید و پیگیری این حجم از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در مدت کوتاه شکل‌گیری این مرکز را نشانه توفیق و برکتی دانست که در سایه عنایات و توجهات امام حسین علیه‌السلام ایجاد می‌شود و اظهار داشت: محور فعالیت‌های اربعین، مردم هستند و دولت‌ها و حکومت‌ها فقط می‌توانند نقش تسهیل‌گری داشته باشند. در همین‌باره، دولت سیزدهم نیز کارهای متعددی برای ایجاد سفر ارزان، ایمن و آسان تدارک دیده است، اما در نهایت باید کار را به مردم سپرد تا این جریان عظیم فرهنگی، شکوفاتر از گذشته به راه خود ادامه دهد.

معاون اول رئیس جمهور، اربعین را یک نعمت بزرگ تاریخی برای ایجاد و تقویت روحیه جهادی و تداوم در خدمت به مردم معرفی کرد.

مخبر، توجه ویژه به نسل نوجوان برای تعمیق این مفاهیم را ضروری شمرد و افزود: کشور آماده جهش و پیشرفت است و نیرویی که می‌تواند این جریان را پیش ببرد، همین نسل تازه و آشنا با فرهنگ حسینی است. از این‌رو، باید تحول و حرکت را نیز با اربعین گره زد تا به نیروی محرکه توسعه و پیشرفت در جامعه تبدیل شود.

در این بازدید، جمعی از اعضای جامعه فعالان مردمی اربعین نیز به ارائه گزارش‌هایی از کارهای فرهنگی و رسانه‌ای این مرکز برای اربعین امسال پرداختند.

گفتنی است، معاون اول رئیس‌ جمهور در این بازدید با حضور در اتاق رصد این مرکز، ضمن ارتباط تصویری با گروه‌های مردمی در مرزهای کشور، از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران و برخی مشکلات موجود، مطلع شد و دستورهایی برای رفع آن‌ها صادر کرد.

کد خبر: ۲۴۰٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha