۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
ایران رتبه اول بیمه کشاورزی در منطقه است
قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی:

ایران رتبه اول بیمه کشاورزی در منطقه است

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: ما در حوزه بیمه کشاورزی در منطقه اول هستیم و پیشنهاد نیز داده‌ایم که در این بخش هاب منطقه شویم و به کشورهای دیگر نیز کمک کنیم.

به گزارش بازار، علیرضا آل امین قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی در آیین معرفی طرح ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: قوی‌ترین بیمه بخش کشاورزی را به ترتیب ایالات متحده آمریکا و چین دارد، ما نیز در حوزه بیمه کشاورزی در منطقه اول هستیم و پیشنهاد نیز داده‌ایم که در این بخش هاب منطقه شویم و به کشورهای دیگر نیز کمک کنیم.

وی ادامه داد: آذربایجان و ارمنستان و برخی دیگر از کشورهای همسایه نیز درخواست همکاری با ما در بیمه کشاورزی را داشتند.

آل امین با اشاره به اینکه بیمه کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: در دولت سیزدهم توجه‌ ویژه ای به این بیمه شد و وزارت کشور نیز در این بخش مشارکت داشت. در دو سال گذشته به اندازه ۸ سال دولت قبلی غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: در وزارت جهادکشاورزی تنها بخشی هستیم که حمایت‌های مستقیم رئیس جمهوری و معاون اول را داریم.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به بیمه حمایت از وحوش خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ انقلاب در راستای حمایت از وحوش در حال انقراض، صندوق بیمه با همکاری محیط زیست اقداماتی انجام داده است که طبق آن خسارت وارده توسط این حیوانات به مزارع توسط بیمه پرداخت خواهد شد تا از گزند کشاورزان در امان باشند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم به بیمه اعلام کرده است که هیچ دغدغه مالی برای پرداخت غرامت نداشته باشید و همه محصولات را بیمه کنید زیرا دولت حامی کشاورزان است.

آل امین با بیان اینکه موضوع دیگر ورود ما به بیمه، درآمد است، تصریح کرد: اگر دولت به مرغداران اعلام کرد که در حوزه تنظیم بازار به مشکل خورده و آنها باید محصولاتشان را با قیمت‌های پایین تر در بازار عرضه کنند، با این بیمه ضرر و زیان توسط ما پرداخت خواهد شد. همچنین صندوق بیمه به بیمه انفرادی در بخش کشاورزی هم ورود کرده است. قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه بیمه کشاورزی در سه بخش دولتی، خصوصی و تشکل‌ها و اتحادیه ورود کرده است، گفت: در حوزه بیمه کشاورزی بسیاری از وظایف به بخش خصوصی واگذار شده است.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: در بیمه جهش تولید در دیم زارها کمترین حق بیمه دریافت و بیشترین غرامت پرداخت می شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha