۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
توسعه هفت خوشه کسب و کار در استان قم
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد؛

توسعه هفت خوشه کسب و کار در استان قم

قم - شعاعی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از توسعه هفت خوشه کسب و کار در استان قم طی یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، اسرافیل شعاعی اظهار داشت: برنامه توسعه خوشه‌ای در ایران با الهام از تجربه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و در قالب تفاهم نامه مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و یونیدو مبنی بر انتقال دانش توسه خوشه‌ای به ایران، در اوایل دهه ۸۰ آغاز شد و در استان قم نیز طبق آخرین مطالعه انجام شده تا کنون ۱۲ خوشه مستعد شناسایی شده است و برنامه توسعه برای هفت خوشه کفش، فرش دستباف، مبلمان، سوهان، سنگ، انگشتر و زیورآلات و پوشاک به اجرا گذاشته شده است.

وی به تعریف خوشه پرداخت و عنوان کرد: خوشه به مجموعه فعال در یک گرایش از کسب و کار گفته می‌شود که در یک ناحیه یا حوزه جغرافیایی تمرکز یافته و با فرصت‌ها و چالش‌های مشترکی مواجه هستند؛ این شرکت‌ها مجموعه‌ای از محصولات مرتبط و مکمل را تولید کرده و می‌فروشند. چنین تمرکزی باعث ایجاد کسب و کارهای مرتبط می‌شود و منجر به پیدایش نهادها و خدمات تخصصی در زمینه‌های فنی، مدیریتی و مالی منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بر تعامل سازنده بخش خصوصی و دولت تأکید کرد و افزود: در مدل توسعه خوشه عامل توسعه به عنوان بازوی دولت و بخش خصوصی عمل کرده و با تدوین برنامه‌های عملیاتی مورد درخواست ذی نفعان خوشه به اجرای آن‌ها در طول سه سال می‌پردازد.

کد خبر: ۲۴٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha