۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
تعیین زمان صدور صورتحساب افراد حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

تعیین زمان صدور صورتحساب افراد حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی گفت: طبق مصوبه اخیر مجلس، اشخاص حقیقی تا اول مهر و اشخاص حقوقی تا اول دی فرصت دارند تکالیف خود را در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی انجام دهند.

به گزارش بازار، مهدی موحدی بکنظر با بیان اینکه در ۲۶ تیر امسال مصوبه‌ای به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید افزود: منتظر تایید این مصوبه در شورای نگهبان هستیم.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مصوبه مجلس کسب و کارها و اشخاص حقوقی را ملزم کرده برای صدور صورتحساب به سامانه مودیان مراجعه کنند، بر این اساس از اول مهر امسال اشخاص حقیقی و از اول دی اشخاص حقوقی مکلف شدند در بازه زمانی یک تا دو ماهه تکالیف خود را انجام دهند.

سخنگوی سازمان مالیاتی افزود :بر اساس این مصوبه، از اول مهر شاهد حضور اشخاص حقوقی اعم از اشخاص حقوقی بورسی، فرابورسی، شرکت‌های دولتی (موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری) و سایر اشخاص حقوقی خواهیم بود.

موحدی بکنظر با بیان اینکه هم اکنون نیز مودیان می توانند به ارسال صورت حساب‌های خودشان ازطریق سامانه مودیان بپردازند گفت: به دنبال بهبود شرایط اجرای تکالیف مالیاتی مودیان از اول مهر هستیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد با توجه مصوبه تسهیل تکالیف مودیان، افرادی که شرایط ارسال صورتحساب الکترونیک ندارند نیز می توانند صورتحساب‌های خودشان را خارج از سامانه ارسال کنند.

وی در پایان افزود پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار شخص حقوقی باید در سامانه مودیان صورت حساب صادر کنند.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha