۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده است| سئوال مهم علی آبادی از خودروسازان
وزیر صمت در گفتگو با «بازار»:

سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده است| سئوال مهم علی آبادی از خودروسازان

علی آبادی وزیر صمت در حاشیه مراسم رونمایی از ایستگاه شارژ خودروهای برقی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار «بازار» بیان کرد: سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده و آن را منتشر خواهیم کرد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران افتتاح شد، موضوعی که به نظر کارشناسان منجربه «هدر رفت» هزینه مالی فراوان به دلیل نبود استراتژی و سند بالادستی می شود. از سوی خودروسازان و شرکت های خودرویی خیز مهمی برای تولید و واردات محصولات برقی و هیبریدی برداشتند، به نظر می رسد حتی اگر سند بالادستی تعریف نشده باشد، آزمون و خطا عرضه خودروهای برقی به بازار منجربه تدوین یک استراتژی خواهد شد.

سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده است| این خودروها نمونه برقی دارد؟

در میان خودروهای چینی که به نمایشگاه روایت خدمت به مناسبت هفته دولت آمده بودند، ۱۲ محصول از برندهای اشکودا، فیات، سوزوکی، هیوندای و کیا حضور داشتند

وزیر صمت در جستجوی خودرو برقی

صبح روز گذشته در محل نمایشگاه بین المللی تهران طی مراسمی با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، به صورت نمادین نخستین تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان انجام شد. در این نمایشگاه ۸ شرکت وارد کننده خودرو و سه خودروساز حضور داشتند.

در زمان بازدید علی آبادی از خودروهای وارداتی، نخستین سوالی که از هر شرکت می پرسید: «سلام، خودرو برقی دارید؟» این موضوع سبب شد که بیشتر مدیران خودرویی نسبت به رفتار وزیر صمت گلایه مند باشند. چرا که چالش اصلی واردکنندگان خودرو به کشور عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی است، وزیر صمت به عنوان سیاستگذار صنعتی از هیچ واردکننده ای در خصوص مشکلات عرضه خودروهای خارجی به بازار داخل کشور سوال نپرسید. آنچه علی آبادی در نمایشگاه روایت خدمت دنبال می کرد، فقط خودرو برقی بود.

سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده است| این خودروها نمونه برقی دارد؟

گفتنی است که در میان خودروهای چینی که به نمایشگاه روایت خدمت به مناسبت هفته دولت آمده بودند، شرکت پارس ساتر هوشمند چهار محصول از برند اشکودا، شرکت پارسیان موتور از برند فیات دو محصول ۵۰۰ و ۵۰۰ ایکس، کوشا خودرو نگین از برند کیا دو خودرو سید و اسپورتیج، راسا موتور خاورمیانه از برند سوزوکی دو محصول و کرمان خودرو هیوندای النترا و سریتا را به نمایشگاه آورده بود.

سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده است| این خودروها نمونه برقی دارد؟

همچنین خودروهای حاضر در نمایشگاه روایت خدمت، خودرو مشتریان بود که پس از این نمایشگاه به آن ها داده می شود. این موضوع نشانگر آن است که تقاضا برای خودروهای وارداتی نسبت به محصولات داخلی بیشتر است.

سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده است| این خودروها نمونه برقی دارد؟

سند چشم انداز خودروهای برقی تدون شده و در حال اقدام برای دریافت نظرات کارشناسی هستیم

سند چشم انداز خودرو برقی

عصر روز گذشته عباس علی آبادی وزیر صمت در افتتاحیه نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه تاکنون سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین نشده، گفت: سند چشم انداز خودروهای برقی تدوین شده و آن را منتشر خواهیم کرد.

وزیر صمت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «بازار» در خصوص عدم دریافت نظر کارشناسان جهت تدوین سند چشم انداز خودروهای برقی بیان کرد: در حال اقدام برای این موضوع هستیم و بزودی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

این درحالی است که بیشتر کارشناسان و مدیران ارشد صنایع خودروسازی بارها طی گفت و گو با خبرنگار «بازار» اظهار داشتند که تاکنون هیچ سند بالادستی برای ترسیم نقشه راه خودروهای برقی در کشور تدوین نشده است. حتی بدنه وزارت صمت نظرخواهی در خصوص برنامه واردات خودروهای هیبریدی یا برقی از صنایع خودروسازی نداشته است.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهزاد غیبی IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 4
      آقای وزیر اصلا نباید به دنبال خودروی برقی بودیدف چراکه سئوال از شما اینه که در این دولت عدالت چند درصد مردم الآن توان خرید دارند؟؟؟؟؟
    • محمد US ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      پراید، تیبا ،ساینا، سمند و پژو ووو خودروهای داخلی هنوز صفر ونو هستند وسط جاده ها خودبه خود ((خاموش میشوند وموتور آنها جوشکاری میشود وجان وتلفات از مردم میگیرند)) یعنی بی کیفیت ترین خودروها هستند.. دیگه اگر خودروهای برقی صنعت داخلی بیایند کشتارگاه تر تبدیل می‌شود چون هیچ استانداردی در خودروسازی نیست