۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
۴ هزار و ۸۰۰ روستای جدید به شبکه مخابراتی متصل شده‌اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۴ هزار و ۸۰۰ روستای جدید به شبکه مخابراتی متصل شده‌اند

زنجان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نزدیک چهار هزار و ۸۰۰ روستای جدید به شبکه مخابراتس متصل شده‌اند و آمارها به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار،عیسی زارع پور شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق زنجان،گفت: برخی از کارهای بزرگ ملی در کشور مانند پنجره ملی مجوزها و پنجره ملی زمین توسط جوانان نخبه زنجانی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان زنجان در این حوزه وجود دارد که طی جلسه‌ای که با جوانان داشتیم نیازمندی‌های مختلفی از سوی آنان ارائه شد که یکی از این نیازمندی‌ها همین فیبرنوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی دیگر از کارهای بزرگی که از ابتدای دولت آغاز شده متصل کردن روستاها به شبکه ملی اطلاعات است و در این راستا زمانی که کار را تحویل گرفتیم ۸۰ درصد روستاها به شبکه ملی متصل شده بود و ۲۰ درصد باقیمانده نیز روستاهای کوهستانی، صعب‌العبور و دورافتاده است.

زارع پور تاکید کرد: از ابتدای دولت تاکنون نزدیک چهار هزار و ۸۰۰ روستای جدید به شبکه متصل شده‌اند و آمارها به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: در استان زنجان ۹۵ درصد روستاها به شبکه متصل هستند که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است و حدود ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده است که هیچ‌گونه ارتباطی ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در مجموع کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان و سایر استان‌ها تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد و خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

زارع پور افزود: دنیای آینده دنیای دیجیتال است، دنیایی که زندگی بشر روزبه‌روز بیشتر از گذشته با خدمات جدید دیجیتالی گره خواهد خورد.

وی تصریح کرد: در حوزه تحول دیجیتال پیش‌بینی شده همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید ظرف یک سال فناوری‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده و فناوری‌های نوظهور را بررسی کنند تا برآورد شود چه کارکردی در حوزه کاری آنها دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توانیم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.

زارع پور تصریح کرد: حوزه اقتصاد دیجیتال برای دولت بسیار حائز اهمیت است و نگاه راهبردی به آن دارد.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha