۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
رئیس جمهور با قطار به اردبیل سفر کند
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

رئیس جمهور با قطار به اردبیل سفر کند

اردبیل- نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که سفر دوم رئیس جمهور به استان اردبیل با قطار انجام شود تا خط ریلی میانه به اردبیل به صورت رسمی به بهره برداری برسد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سال های طولانی است که مردم استان اردبیل چشم انتظار رسیدن قطار به اردبیل و شنیدن سوت آن هستند که رئیس جمهور صادق الوعده باید به عهد خود وفا کرده و در سفر پیش رو به این استان با افتتاح رسمی راه آهن اردبیل – میانه از طریق خط ریلی وارد اردبیل شده تا ما استقبال شایسته ای را از رئیس جمهور شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: راه آهن اردبیل – میانه که به طول ۱۷۵ کیلومتر در حال اجراست در نقطه پایانی تکمیل و راه اندازی قرار دارد که ۱۲۵ کیلومتر آن تاکنون ریل گذاری شده و مابقی مسیر که عمدتا محورهای گلوگاهی است به سرعت و با تلاش پیمانکاران در حال انجام است که انتظار می رود با تزریق یک هزار میلیارد تومان از سوی دولت، تا پایان امسال این پروژه آماده افتتاح شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: البته افتتاح این خط ریلی استان اردبیل را به عنوان آخرین استان های کشور به خط ریلی سراسری وصل خواهد کرد اما نباید راه آهن اردبیل – میانه ناقص و ابتر بماند بلکه ضرورت دارد از اردبیل نیز به سمت پارس آباد اجرایی و عملیاتی شود.

بدری افزود: در ردیف بودجه امسال ۷۵۰ میلیارد تومان برای اتصال اردبیل – پارس آباد به شبکه ریلی منابع در نظر گرفته شده که با تسریع عملیات اجرایی در این بخش می توانیم در سال های آینده این خط ریلی یکپارچه را تا شمال استان اردبیل شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها حکایت از تأمین اعتبار در مراحل مختلف برای این پروژه دارد که امسال تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل منابع تزریق شده و قرار است تا آخر شهریورماه نیز ۳۰۰ میلیارد تومان به این منابع افزوده شود تا بدهی به پیمانکاران و تعهدات آنها به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأخیر به موجود آمده در تکمیل این پروژه را ناشی از برخی فراز و نشیب ها در سال های گذشته عنوان کرد و گفت: هم در دولت گذشته و هم دولت کنونی راه آهن اردبیل – میانه شتاب مضاعفی پیدا کرد تا این پروژه در مرحله تکمیل و راه اندازی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha