۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
وصول ۲۳۱ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از نفت فلات قاره
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان:

وصول ۲۳۱ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از نفت فلات قاره

بندرعباس - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان از وصول ۲۳۱ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از شرکت نفت فلات قاره خبرداد .

به گزارش خبرنگاربازار،مهدی دسینه امروز در نشست خبری به تشریح مزایای راه اندازی درگاه ملی مجوزها پرداخت و اظهار کرد: رویه صدور مجوزها از درگاه ملی مجوزها با شعار «بدون حضور بدون کاغد» و به منظور کاهش مشکلات فراروی مردم، حذف امضاهای طلایی، شفاف سازی شرایط و کاهش هزینه ها گام مهمی در دولت سیزدهم بود.

وی با بیان اینکه درگاه ملی مجوزها تنها مرجع صدور مجوز در کشور است، افزود: تاکنون از مجموع ۷۵ هزار درخواست ثبت شده از استان هرمزگان در درگاه ملی مجوزها، ۴۴ هزار مجوز صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان، یکی از شاخص ها برای انتخاب دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی را جایگاه آن دستگاه در درگاه ملی مجوزها ذکر کرد و گفت: بشترین مجوزها در استان هرمزگان در حوزه شیلات و صنایع دستی صادر شده است.

دسینه در ادامه به با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ در هرمزگان پرداخت شد که هشت درصد بالاتر از میزان تعهد استان بود، افزود: مبلغ پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۱ حدود سه هزار میلیارد است.

وی همچنین با اشاره به سیاست مولدسازی دارایی های دولت اشاره و عنوان کرد: مولدسازی از آیین نامه های خوب حاکمیت است که اگر به خوبی اجرا شود بسیاری از مشکلات را حل خواهند کرد.

دسینه با اشاره به رهاشدن بسیاری از پروژه های استان به دلیل عدم تامین منابع مالی، گفت: فلسفه مولدسازی بهره گیری از ظرفیت املاک بلااستفاده دولت برای تامین منابع اجرای پروژه های نیمه تمام است و فروش آخرین مرحله مولدسازی است و در این رابطه می توان از تهاتر و ... استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در هرمزگان مجوز مولدسازی ۶۴ ملک به ارزش ۶۴ میلیارد تومان اخد شده است، افزود: برآورد ارزش تنها سه ملک مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از یکهزار میلیارد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با اذعان به اینکه پراکندگی حساب ها موجب رسوب نقدینگی دولت می شد، عنوان کرد: شمار حساب‌های دستگاه های اجرایی استان در بانک‌ها در دو ساله اخیر از ۱۹۶۵ حساب به ۵۸۶ حساب کاهش یافته است تا نظارت هر چه بیشتری بر آن اعمال شود.

وی، یکی از انتقادات وارده به شبکه بانکی را اخذ منابع از مردم استان و ارائه تسهیلات به خارج از استان برشمرد و گفت: در حوزه بانکی و مالیاتی شاهد انتقال حساب های صنایع و بنگاه ها انتقال به استان هستیم و در نیمه دوم امسال نیز قراردادهای بیمه ای صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز به استان منتقل می شود.

دسینه با بیان اینکه در حوزه گمرکی نیز کد اختصاصی گمرک پارسیان صادر شده است، افزود: یک کد اختصاصی در شرق و کد اختصاصی دیگری برای غرب استان صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان پرداخت شد، اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع درآمدهای استان هرمزگان ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد است در حالی که تعهد ما ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ بوده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha