۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
دریافت بیش از ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی تا پایان مردادماه

دریافت بیش از ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی تا پایان مردادماه

همزمان با هفته دولت سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از دریافت بیش از ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان تا پایان روز ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آخرین وضعیت آماری سامانه مؤدیان بیان داشت: تاکنون بیش از ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی به سامانه مؤدیان ارسال شده است که از این تعداد، بیش از ۵۷ میلیون صورتحساب توسط مؤدیان به طور مستقیم، حدود ۲۴ میلیون صورتحساب با واسطه شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی و نزدیک به دو هزار صورتحساب نیز از طریق سامانه‌های دولتی ارسال شده است.

موحدی بکنظر با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۳۳ هزار مؤدی موفق به ارسال صورتحساب شده‌اند، گفت: از این تعداد، حدود ۲۸ هزار مورد توسط خود مؤدیان به‌صورت مستقیم، حدود ۵ هزار مورد توسط شرکت‌های معتمد و ۳۱ مورد نیز توسط سامانه‌های دولتی ارسال شده است.

موحدی بکنظر خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۱۲۲ هزار شناسه یکتای حافظه مالیاتی اخذ شده تا پایان مردادماه سال جاری، بالغ بر ۹۶ هزار شناسه توسط مؤدیان به صورت مستقیم، حدود ۱۹ هزار شناسه از طریق شرکت‌های معتمد و بیش از ۶ هزار شناسه نیز از طریق سامانه‌های دولتی دریافت شده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه سامانه مؤدیان به صورت کامل پیاده‌سازی و اجرایی شود، پیوستگی زنجیره مؤدیان عملیاتی شده و از فرار مالیاتی به میزان قابل‌توجهی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha