۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
محاسبات مالیاتی حوزه ساختمان با قانون تعیین شده متفاوت است
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان:

محاسبات مالیاتی حوزه ساختمان با قانون تعیین شده متفاوت است

گرگان- مرتضوی، رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: محاسبات مالیاتی حوزه ساختمان با آنچه در قانون تعیین شده متفاوت است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محاسبات مالیاتی حوزه ساختمان با آنچه در قانون تعیین شده متفاوت است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان افزود: از سال ۹۵ به بعد سازندگان ساختمان مکلف به پرداخت مالیات حاصل از سود ساخت و ساز شده اند اما نحوه محاسبه آن توسط ممیزی سازمان امور مالیاتی با آنچه در قانون پیش بینی شده، متفاوت و نامتعارف است.

مرتضوی ادامه داد: هزینه های تولید و سودِ فعالان حوزه ساختمان که اظهارنامه مالیاتی رد کرده اند، روشن و شفاف است که باید مطابق قانون، مالیات این افراد محاسبه شود اما ممیزی امور مالیاتی طبق روش خود به تعیین مالیات می پردازد.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با بیان این نکته که صنعت ساختمان از تولیداتی بوده که در بلند مدت به سوددهی می رسد یادآورشد: درواقع سود سازندگان ساختمان مابه التفاوت هزینه های ساخت و ساز با فروش آنها است که در اتمام پروژه مشخص می شود.

وی اضافه کرد: امورمالیاتی استان باید این چارچوپ ها را در نظر بگیرد و طبق قانون به رسیدگی مالیات این بخش بپردازد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان مسکن ضمن تاکید بر این موضوع که برای رفع چالش های صنعت ساختمان استان باید از ظرفیت اتاق بازرگانی گرگان استفاده کرد، گفت: در راستای حذف معضلات صنعت ساختمان باید از پتانسیل های اتاق بازرگانی ایران نیز استفاده کنیم.

به گفته مرتضوی در سال ۱۴۰۰ در احکام بودجه کشور مالیات صنعت ساختمان ۲.۵ درصد فروش ساختمان بر اساس قیمت های مصوب ماده ۶۴ تعیین شد تا سازندگان مالیات را به صورت مقطوع پرداخت کنند.

وی بیان کرد: پرداخت مقطوع مالیات صنعت ساختمان بسیاری از اختلافات حوزه مالیاتی را رفع کرده و شفافیت لازم در این بخش برقرارخواهد شد.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان ۲.۵ درصد از فروش ساختمان به عنوان مالیات رقم مناسبی برای دولت است که می تواند از آن بهره مند شود.

مرتضوی در پایان اظهارکرد: همراهی مدیران استانی در رفع چالش های صنعت ساختمان می تواند شرایط بهتری را برای تولید فراهم کند.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha