۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
صرفه‌جویی ۱۴ میلیون یورویی با ساخت ۳۱ هزار قطعه نیروگاهی در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران خبر داد

صرفه‌جویی ۱۴ میلیون یورویی با ساخت ۳۱ هزار قطعه نیروگاهی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی از ساخت ۳۱ هزار قطعه در قالب ۷۵ نوع تجهیز نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۱۴ میلیون یورو ارز از کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود مرادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: کارکنان این شرکت براساس دانش فنی ایرانی و بهره‌مندی از پارامترهای مهندسی مجدد موفق به ساخت بار اول پره‌های توربین ردیف ۲۹ و۲۷ واحد ۳۱۵ مگاواتی بخار، پره‌های ثابت و متحرک کورتیس واحد ۳۲۰ مگاواتی و دیسک کمپرسور کلاس f۵ شده‌اند.

وی افزود: ساخت پره‌های توربین فریم F۹ و ساخت و عملیاتی کردن استاب شفت کلاس‌های f۹، f۵ و ساخت بیش از ۳۰ نوع از این تجهیزات مهم و حساس از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی طی دو سال اخیر بوده است.

مرادی خاطرنشان کرد: پایداری و تولید مستمر انرژی برق نیازمند رشد و پیشرفت همه جانبه و متوازن صنعت برق است و در این راستا رفع چالش‌های مهندسی، تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی، سرویس فنی و همچنین بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات با توجه به قدمت نیروگاه‌های کشور و تحریم‌های ظالمانه ضروری است که خوشبختانه در دولت سیزدهم این مهم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha