۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
سیاست‌های جدید مسکن فردا اعلام می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

سیاست‌های جدید مسکن فردا اعلام می‌شود

اردبیل- اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: فردا در جلسه شورای اقتصاد با حضور رئیس‌جمهور سیاست‌های جدید بازار مسکن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی صبح شنبه در بدو ورود به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا در جلسه شورای اقتصاد و با حضور رئیس‌جمهور تصمیمات جدید برای کنترل بازار مسکن اتخاذ و اعلام خواهد شد تا آرامش به این بازار برگردد.

وی با اعلام اینکه تکمیل و راه‌اندازی مسکن مهر یکی از سیاست‌های اصولی در کنترل بازار مسکن است، اظهار کرد: در این زمینه در برخی از استان‌ها شاهد اختتامیه مساکن مهر هستیم که امیدواریم تا پایان مردادماه در اردبیل نیز این کار به پایان برسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پرداخت تسهیلات مناسب برای سازندگان مسکن و به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید منطبق بر مقررات ملی ساختمان و اجرای ضوابط کلی در این زمینه می‌تواند به جریان تولید مسکن کمک کرده و در این زمینه یک شرایط مثبت و پایداری را شاهد باشیم.

با تدابیر اتخاذ شده آرامش در حوزه مسکن حاکم خواهد شد
اسلامی افزود: قطعاً در ماه‌های پیش‌رو در حوزه مسکن با تدابیری که دولت اندیشیده است، آرامش حاکم خواهد شد و مردم به‌راحتی می‌توانند در زمینهٔ مسکن و تأمین آن اقدامات خود را انجام دهند.

وی به اقدام ملی در تولید مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز برخی از قوانین و مقررات تسهیل شده تا زوجین و افراد فاقد مسکن بتوانند از این شرایط برای بهره‌مندی از مزایای مسکن مناسب و ایمن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تمام تلاش دولت بر این است تا با اقدامات فوری و تسهیلگر زمینه تولید و ارائه مسکن را فراهم کرده و آرامش را به این حوزه بازگرداند.

اسلامی افزود: در سفر به اردبیل در کنار بازدید از باند اصلی فرودگاه که با پیشرفت ۶۰ درصدی روبروست، تاکیدمان بر حفظ ایمنی در این زمینه بود که امیدواریم به‌سرعت این باند با تجهیزات مناسب تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: برای توسعه پروازها به فرودگاه اردبیل نیاز است تا این باند به تجهیزات مدرن مجهز شود که تا پایان شهریورماه این باند افتتاح و بهره‌برداری از آن نیز آغاز خواهد شد.

قطار تا پایان دولت دوازدهم به اردبیل می‌رسد
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بازدیدی که امروز از پروژه راه‌آهن و قطعات آن خواهیم داشت، بستر تسهیل گری را در این زمینه فراهم می‌آورد که امیدواریم به‌ سرعت این پروژه نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اسلامی گفت: در بحث راه‌آهن اردبیل تمام تلاش بر این است تا به ‌سرعت خط ریلی اردبیل تکمیل و افتتاح شود که این کار تا پایان دولت دوازدهم آغاز خواهد شد.

وی به آغاز ریل‌گذاری این پروژه نیز اشاره و تصریح کرد: ریل‌گذاری راه‌آهن «اردبیل – میانه» در حال انجام است و پیمانکار آن نیز به‌ سرعت در حال پیگیری است تا هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی از تأمین اعتبار برای دو خطه کردن محورهای مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: اکثر محورهای مواصلاتی استان اردبیل دارای خط اعتباری و همچنین منابع موردنیاز ملی است تا به‌ سرعت باند دوم این مسیرها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی به جد از پروژه‌های در حال اجرا و نیمه‌تمام این استان حمایت می‌کند و با تأمین اعتبار سعی داریم تا پایان دولت دوازدهم بخش عظیمی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

در این سفر  علی نیکزاد نائب رئیس مجلس و دیگر نمایندگان استان وزیر را همراهی می‌کنند که نمایندگان از وزیر خواستند تا زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در استان اردبیل مهیا کنند.

کد خبر: ۲۴٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha