۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در زنجان کلنگ زنی شد
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در زنجان کلنگ زنی شد

زنجان- پروژه راه اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر زنجان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، پروژه راه اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) روز دوشنبه با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر زنجان کلنگ زنی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح فیبر نوری یکی از طرح‌ های مهمی است که در قالب آن همه ساختمان‌ های کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد، ابراز کرد: با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل‌ ملاحظه‌ ای افزایش می‌ یابد و کیفیت و سرعت ارتباطات نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌ شود و هم اپراتورها با اتصال به فیبر نوری می‌ توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در قالب توسعه فیبر نوری می‌ توان اینترنت را هزار مگابیت بر ثانیه سرعت داد، گفت: حتی در آینده این سرعت بیشتر هم می‌ شود.

زارع پور تاکید کرد: تاکنون اجرای پروژه فیبر نوری در ۱۲۰ شهر آغاز و در ۲۰ شهر تمام شده است، گفت: در هزار و ۲۰۰ شهر اپراتور دوم مشخص شده و در ۴۰۰ شهر توافقات با شهرداران انجام شده است.

وی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری زنجان اردیبهشت سال آینده تمام می‌ شود و اکثر اتصال شهرهای دیگر نیز تا هفته دولت سال آینده به پایان می رسد که موجب تحول در اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha