۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
سهم اقتصاد دیجیتال در کشور دو برابر می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سهم اقتصاد دیجیتال در کشور دو برابر می شود

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه دو برابر می‌ شود و به ۱۵ درصد می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی زارع‌ پور ظهر دوشنبه در دیدار با فعالان حوزه آی سی تی در زنجان، گفت: این وزارتخانه طیف وسیعی از فعالیت‌ ها را برعهده دارد و کارهای بزرگی در کشور در حال انجام بوده و سرعت تحول در حوزه کاری ارتباطات و فناوری اطلاعات بالا است.

وی ابراز کرد: در برنامه هفتم توسعه که برنامه تحولی کشور است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اولین بار فصل مستقل و هویت پیدا کرده و نگاه دولت سیزدهم به این حوزه راهبردی است و همه دستگاه‌ها در سال اول برنامه هفتم باید برنامه‌های خود را در این حوزه ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه دو برابر می‌ شود و به ۱۵ درصد می‌ رسد.

زارع پور تاکید کرد: با وجود زیرساخت های ‎پر سرعت که در کشور در حال توسعه است همه امور متحول می‌ شود و امکان دسترسی به فیبر نوری در کل کشور تا پایان دولت سیزدهم فراهم و طبق برنامه ریزی‌ ها زیرساخت پر سرعت و پر کیفیت در کشور آماده می‌ شود.

وی به کاهش سفرهای درون شهری با دیجیتال شدن امور مختلف اشاره کرد و بیان داشت: رسیدن به این مرحله نیازمند زیرساخت بوده که هم اکنون در دست اجرا است و در آینده همه خدمات برخط و دیجیتال خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از شکل‌ گیری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در کشور خبر داد و گفت: عزم و اراده دولت بر این است که به صورت ویژه از حوزه فناوری اطلاعات استفاده کند، مراکز پردازش سریع که برای هوش مصنوعی ضروری است باید در کشور راه‌ اندازی شود.

زارع‌پور افزود: در حال حاضر با وجود زیرساخت‌ های پرسرعتی که در کشور توسعه می‌ یابد می‌ توان به اپلیکیشن‌ ها و کاربردهای جدیدی فکر کنید که با وجود آن‌ ها کسب‌ و کارها متحول می‌ شود.

وی توسعه فیبر را از اقدامات مهم دولت خواند و گفت: این وزارتخانه در حال انجام کارهای زیرساختی است و توسعه فیبر نوری حداقل پنج دهه آینده کشور را تضمین می‌ کند و راه‌ا ندازی فیبر نوری راهکار اساسی برای رفع بسیاری از مشکلات کشور از جمله اینترنت است که باید به همه خانه‌ ها و محل کارها راه یابد.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha