۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
 ظرفیت صادرات ۵۰ هزار تن هلو و شلیل در مازندران
رئیس جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

ظرفیت صادرات ۵۰ هزار تن هلو و شلیل در مازندران

جویبار - شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات هلو و شلیل را از استان به کشورهای خارجی از جمله روسیه تاکنون بیش از هزار تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت صادرات این محصولات ۵۰ هزار تن است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد روند صادرات در سال جهش تولید از کشاورزی به عنوان رکن و محور اقتصاد و جهش تولید یاد کرد و گفت: افزایش صادرات انواع محصولات از جمله پروژه های مدنظر برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات سبب توجه بیشتر کشاورزان و باغداران به کیفیت تولیدات خواهد شد، میزان صادرات هلو از استان را به روسیه تاکنون بیش از هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات سیاه ریشه از جمله هلو و شلیل در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح مزارع و باغات شلیل و هلو در استان ۱۰ هزار هکتار بیان کرد و گفت: ظرفیت صادرات این محصول در استان ۵۰ هزار تن است که باید زیرساخت های مورد نیاز در این حوزه را فراهم کرد.

شهیدی فر با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود حدود پنج هزار تن محصولات سیاه ریشه در استان صادر شود، گفت: تاکنون میزان صادرات از هزار تن فراتر رفته است.

وی همچنین با اشاره به برداشت گندم در استان گفت: تا هفته گذشته بیش از ۹ هزار تن محصول خریداری شد و طرح برداشت گندم طرح مقایسه ارقام در روستای حسین آباد بهشهر خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴ رقم گندم کشت شد و صفات زراعی و عملکرد ارقام مختلف در آن ارزیابی و بررسی می شود.

کد خبر: ۲۴٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha