۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
طی ۵۰ روز ایام حج ۱۲ میلیون تماس صوتی و تصویری از عربستان به ایران و بالعکس انجام شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

طی ۵۰ روز ایام حج ۱۲ میلیون تماس صوتی و تصویری از عربستان به ایران و بالعکس انجام شد

زنجان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: طی ۵۰ روز ایام حج بیش از ۱۲میلیون تماس صورتی و تصویری از عربستان به ایران و بالعکس انجام شد و طی مدت مذکور حدود ۱۲۰ هزار کاربر از این نرم‌افزار استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار بازار،عیسی زارع‌پور روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان،گفت: تلاش شده برای مراسم پیاده‌روی اربعین امسال امکانات نرم‌افزاری متفاوت‌تری در فضای مجازی برای زائران ایرانی فراهم شود و یکی از این امکانات، فراهم شدن زمینه برقراری تماس تصویری توسط پیام‌رسان «بله» است.

وی اظهار کرد: این امکان در مراسم پیاده‌روی اربعین سال گذشته برای زائران وجود نداشت که این خود حاکی از انجام کارهای بزرگ در ارائه خدمات بهتر در فضای مجازی برای زائران اربعین است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: بنا داریم امسال زائران اربعین بتوانند بهترین نوع خدمات را از فضای مجازی از جمله تماس تصویری داشته باشند.

زارع پور تاکید کرد:خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد انجام اقدامات مناسب در حوزه خدمات مبتنی بر فناوری و نیز زیرساخت‌ها هستیم.

وی گفت: تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که مردم روز به روز بتوانند از خدمات مطلوب‌تر، جدیدتر و از همه مهم‌تر، خدمات متنوع‌تر در این بستر استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حرکت به سمت استفاده از فیبر نوری به عنوان شبکه‌ای با ویژگی سرعت و کیفیت است و معتقدیم اگر بتوانیم در این خصوص ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشیم، قادر خواهیم بود خدمات ارزان و به مراتب بهتری را در این بستر به مخاطبان ارائه دهیم.

زارع پور گفت: امسال شاهد استقبال و استفاده مطلوب مخاطبان از نرم‌افزار سکو بودیم، به طوری که طی ۵۰ روز ایام حج بیش از ۱۲ میلیون تماس صورتی و تصویری از عربستان به ایران و بالعکس انجام شد و طی مدت مذکور حدود ۱۲۰ هزار کاربر از این نرم‌افزار استفاده کردند.

وی یاد آورشد: انتظار داریم با ورود به شبکه فیبر نوری بتوانیم شاهد شکل‌گیری کسب و کارهای جدید به واسطه سرعت و کیفیت ارائه خدمات در این بستر باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: فراموش نکنیم امروز در شرایطی قرار داریم که وضعیت اینترنت به هیچ وجه قابل قیاس با یک دهه گذشته نیست و مردم زنجان قرار است از بستر فیبر نوری که سرعتی ۸۰۰۰ برابر نسبت به قبل دارد، برخوردار شوند.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha