۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
دستان افسران اقتصادی را با غل و زنجیر نبندید
معاون استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران:

دستان افسران اقتصادی را با غل و زنجیر نبندید

علیخانی، معاون استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط سخت اقتصادی که نیاز به دسترسی بیشتر به بازارهای هدف داریم نباید دست فعالان اقتصادی که افسران اقتصادی هستند را با غل و زنجیر ببندیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مظفر علیخانی در نشست بررسی مسایل و مشکلات واردکنندگان با اعلام این مطلب اظهار کرد: در فرآیند واردات با مشکلاتی مواجه هستیم که برای رفع آنها نیاز به اصلاح ساختار با کمک دستگاههای ذی ربط داریم.

وی افزود: به میزانی که بر فشارهای تحریمی افزوده می شود دسترسی ما به ارز و ارز مرغوب کمتر و ضرورت تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و صنعتی بیشتر می شود.

معاون استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:  برای عبور از شرایط سخت اقتصادی لازم است تا تعامل دولت با بخش خصوصی افزایش پیدا کند زیرا این امر می تواند نحوه تامین کالا و ارز و مدیریت بازار را با همکاری دولت و بخش خصوصی افزایش دهد.

علیخانی با تاکید بر ضرورت افزایش اعتماد میان بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد: بدون تردید اگر بخش خصوصی به مشکلات پس پرده اشراف پیدا کند با دولت همراه تر خواهد شد.

علیخانی با بیان اینکه تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی یکی از اولویت های اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: به منظور تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی می توان از ارز حاصل صادرات استفاده کرد.

وی گفت: در شرایطی که کشور با چنین معضلاتی مواجه  نبود 50 درصد واردات کالا بدون انتقال ارز انجام می شد و حالا که تحریم ها افزایش یافته و شرایط تجاری و اقتصادی کشور سختتر شده است لازم است  تا از چنین شیوه ای برای تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه استفاده کنیم.

معاون استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران افزود: در حال حاضر عملیات جابجایی ارز به سادگی انجام نمی شود وهزینه و ریسک انتقال ارز بسیار زیاد است به همین دلیل باید ارز حاصل از صادرات صرف واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه به کشور شود.

علیخانی تصریح کرد: اگر بانک مرکزی نگران است که با تخصیص ارز حاصل از صادرات به واردات کالا مشکلی در نرخ آزاد ارز ایجاد شود باید بگوییم در شرایطی که ارز برای واردات کالا به کشور کم است نباید نگران قیمت ارز در بازار آزاد بود.

کد خبر: ۲۴٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha