۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالبه ما این است که ظرف سه ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مطالبه ما این است که ظرف سه ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند

علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پیگیر تحویل خودروها هستیم گفت: مطالبه ما این است که روند تحویل سرعت و شتاب بگیرد و ظرف سه تا چهار ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند.

به گزارش بازار، صبح امروز (دوشنبه) عباس علی‌آبادی- وزیر صنعت، معدن و تجارت - با حضور در نمایشگاه روایت خدمت، وعده و وفا که روایت خدمات و دستاوردهای دوساله دولت مردمی است، اولین خودروهای وارداتی را تحویل متقاضیان داد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر تحویل خودروها هستیم گفت: مطالبه ما این است که روند تحویل سرعت و شتاب بگیرد و ظرف سه تا چهار ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند.

علی آبادی تاکید کرد: هیچ رانتی وجود ندارد؛ از این جهت خودروسازها در اولویت قرار گرفته‌اند که بتوانند تکنولوژی‌ها را برای داخلی سازی‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه بازار را توسعه و رقابت را سالم کنیم و از ساخت داخل حمایت کنیم واردات خودرو را برای خودروسازان هم در دستور کار قرار داده‌ایم از این رو خودروسازان باید بتوانند با توجه به تعرفه‌های تعیین شده رقابت کنند و شرایط را برای مردم بهتر رقم بزنند.
 
علی آبادی در پاسخ به سوالی درباره آئین‌نامه واردات خودروی کارکرده گفت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تقدیم دولت شده و بررسی آن در دستور کار دولت قرار دارد که پس از تصویب در هیئت دولت آن را اجرایی خواهیم کرد.
 
وی درباره تعرفه گمرکی واردات خودرو افزود: هنوز تعرفه‌ها جای بهبود دارد به خصوص در مورد خودروهای برقی تعرفه‌های بسیار مخففی را در نظر گرفته‌ایم و پیشنهاد ما برای تعرفه واردات خودروهای برقی ۴ درصد است ضمن اینکه حتی برای واردات این خودروها تعرفه صفر را نیز پیشنهاد داده‌ایم و برای خودروهای هیبرید پلاگین پیشنهاد ما تعرفه ۱۴ تا ۱۵ درصد است و در مورد خودروهای هیبریدی نیز پیشنهاد ما تعرفه ۱۴ تا ۱۶ درصد است که البته باید مراحل قانونی را برای تصویب طی کند.
 

کد خبر: ۲۳۹٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha