۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
سهم درآمدهای مالیاتی در زنجان ۵۳ درصد رشد دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

سهم درآمدهای مالیاتی در زنجان ۵۳ درصد رشد دارد

زنجان-خداوردی،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان،گفت: سهم درآمدهای مالیاتی از منابع مشمول بودجه استانی ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد دارد.

احمد خداوردی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به استان زنجان مبلغ ۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است،گفت: مقرر شده بود این رقم در طول سه سال یعنی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به استان اختصاص یابد.

وی ابراز داشت: رقم مصوب شامل تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور و استان، وزارتخانه‌ها، نهادهای حمایتی و وزارت نفت است و از مبلغ اولیه مصوب ۴۸ درصد آن یعنی ۲ هزار و ۳۹ میلیارد و ۲۹۴ میلیون تومان به استان اختصاص پیدا کرده و علاوه بر رقم اولیه مصوب مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تکمیلی به سرجمع اعتبارات مصوب اولیه در سفر معاون هماهنگی امور اجرایی رئیس جمهور به استان اضافه شد که در مرحله کارسازی و ابلاغ نهایی به دستگاه‌های مربوط است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: منابع بودجه عمومی مصوب مشمول بودجه استانی سال ۱۴۰۲ استان زنجان ۹ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان است که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶.۷ درصد افزایش یافته است.

خداوردی سهم درآمدهای مالیاتی از منابع مشمول بودجه استانی را ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی نیز نسبت به سال گذشته ۵۹.۳ درصد رشد دارد.

وی افزود: مصارف بودجه مشمول بودجه استانی ۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان است و این بخش نیز ۴۳.۷ درصد رشد یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان،تصریح کرد: رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵ درصد است و امسال یک هزار و ۴۴۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان اعتبار در این بخش مصوب شده است.

خداوردی ،اعتبارات هزینه‌ای استان زنجان در سال جاری را ۸۰۲ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: افزایش ۴۸.۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ در این بخش نیز مشهود است و تراز عملیاتی بودجه مصوب استان یعنی مابه‌التفاوت منابع و مصارف رقم ۷ هزار و ۳۱۱ میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نشان‌دهنده تراز مثبت است.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha