۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
افغانستان بازار خوبی برای تولیدات ایران است
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان:

افغانستان بازار خوبی برای تولیدات ایران است

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران گفت: لازم است افغانستان و ایران در زمینه تجارت و حمل و نقل، تسهیلات بیشتری ایجاد کنند و از این فرصت استفاده نهایی را ببرند.

به گزارش بازار، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز از دیدار اعضای هیئت مجلس شورای اسلامی ایران با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه، امنیت، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسائل مرزی بحث و گفتگو شد.

متقی در این دیدار گفت: افغانستان بازار خوبی برای کالاهای صنعتی ایران است، بنابر این لازم است افغانستان و ایران در زمینه تجارت و حمل و نقل، تسهیلات بیشتری ایجاد کنند و از این فرصت استفاده نهایی را ببرند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با روی کارآمدن حکومت سرپرست افغانستان، امنیت در این کشور برقرار شده است و نیروهای امنیتی توانسته اند داعش را نابود کنند.

مقتی با بیان اینکه تأمین امنیت سراسری در افغانستان، نه تنها به نفع این کشور، بلکه به نفع منطقه و جهان است، افزود: در مبارزه با مواد مخدر نیز اقدامات موثری انجام شده و کشت تریاک تقریباً به صفر رسیده است.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان با بیان اینکه در بیست سال اشغال این کشور، شمار معتادان به مواد مخدر به حدود چهارمیلیون نفر رسید افزود: روند درمان معتادان به مواد مخدر با جدیت ادامه دارد.

هیئت مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این دیدار بر همکاری دو طرف برای پیشگیری از قاچاق و مدیریت مشکلات مرزی تاکید کرد.

اعضای مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کردند: ایران آماده است تجارب خود را در عرصه‌های مختلف در اختیار افغانستان قرار دهد.

هیئت هفت نفره مجلس شورای اسلامی ایران به ریاست جواد کریمی قدوسی روز گذشته به کابل آمد.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha