۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
روند آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در عراق در حال انجام است
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

روند آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در عراق در حال انجام است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه روند آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در عراق در حال انجام است، گفت: ثبات اقتصادی و ساماندهی بازار ارز در کشور از اثرات مثبت بازگشت پول های بلوکه است.

به گزارش بازار، شهریار حیدری، با اشاره به شروع روند آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در عراق، گفت: با توجه به اقداماتی که دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی در سال های اخیر انجام داده است، دولت عراق در نهایت موافقت کرد تا پول های بلوکه شده ایران را به طرق مختلف آزاد کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روند آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در عراق در حال انجام است که این آزاد سازی ها قطع به یقین یکی از دستاوردهای دیپلماسی دولت سیزدهم است.

وی افزود: البته پول های زیادی در عراق بلوکه شده است که با برگشت این پول ها به کشور، بخشی از منابع پیش بینی شده در کشور در حوزه پروژه های مهم و زیرساخت تامین اعتبار خواهد شد، همچنین ثبات اقتصادی و ساماندهی بازار ارز در کشور از اثرات مثبت بازگشت پول های بلوکه در کشور عراق است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مراحل بازگشت پول های بلوکه شده در کره جنوبی به کشور نیز در حال انجام است، امیدواریم کره جنوبی همانند کشور عراق، اقدامات عملیاتی در این خصوص انجام دهد.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha