۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
نباید کالا با ارز ترجیحی وارد و به نرخ آزاد قیمت گذاری شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نباید کالا با ارز ترجیحی وارد و به نرخ آزاد قیمت گذاری شود

قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در توزیع کالای اساسی نیازمند یک ساز و کار هستیم تا توزیع براساس الگوی مصرف باشد.

به گزارش بازار، جعفر قادری، با اشاره به توزیع نامناسب کالاهای اساسی مردم گفت:عوامل متعددی وجود دارد که کالا با ارز ترجیحی وارد و بر مبنای ارز آزاد قیمت گذاری شود با این حال چاره کار توزیع براساس کارت الکترونیک است.

قادری با بیان اینکه توزیع بر اساس کارت الکترونیک مشکلات را برطرف خواهد کرد و افراد براساس این کارت طیف وسیع‌تری از کالاها را تهیه می کنند، بیان کرد: کارت الکترونیک کالا می‌تواند جایگزین نظام کوپنی شود. ما از این طریق می‌توانیم قدرت خرید مردم را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین اگر کالای اساسی با ارز نیمایی وارد شود مابه التفاوت قیمت کالای خارجی و داخلی عملاً باعث قاچاق خواهد شد. بنابراین محدودیت در منابع اجازه نمی دهد تا بیش از نیاز کالا وارد کنیم و جلوی احتکار را بگیریم.

قادری با بیان اینکه دولت باید فکری اساسی برای ایجاد کالابرگ الکترونیکی داشته باشد تا وضعیت کالای اساسی در شرایط تثبیت شده قرار گیرد، ادامه داد: ما باید در این فرآیند اطمینان پیدا کنیم که حداقل کالا در اختیار خانوار قرار می‌گیرد تا مازاد بر آن، خانوار بتواند با نرخ آزاد خریداری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در توزیع کالای اساسی نیازمند یک ساز و کار هستیم تا توزیع براساس الگوی مصرف باشد، تاکید کرد: این مسئله در بسیاری از موارد همچون توزیع برق مدنظر بوده و باید همین الگو مبنای کار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha