۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
سهم بخش آبزی پروری در صادرات ۶۰۹ میلیون دلار است
رییس سازمان شیلات ایران:

سهم بخش آبزی پروری در صادرات ۶۰۹ میلیون دلار است

رییس سازمان شیلات ایران گفت: سهم کشور از حوزه آبزی پروری و ماهی در صادرت سالانه ۶۰۹ میلیون دلار است.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: سازمان خواروبار جهانی برای سال ۲۰۵۰ سهم سهم تولید آبزیان را بیش از هفت میلیون تن دیده است.
وی با بیان اینکه آن‌ها معتقدند حیات از دریا و آب ایجاد شده و بقا هم به دنبال دریا و آب استمرار خواهد داشت، خاطرنشان کرد: آب باید در گرو پرورش و تولید باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم خوشبختانه اعتبارات خوبی در حوزه امنیت غذایی تامین کرده، اضافه کرد: آب غنی شده از پرورش ماهی می‌تواند در بخش کشاورزی و زراعت نیز مورد استفاده نیز باشد و برای همین منظور نیز دولت سالانه نیم میلیون دلار به صنعت پرورش ماهیان زینتی اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پرورش ماهیان زینتی می‌تواند در مشاغل خانگی و زنجیره تولید نیز گنجانده شود و با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۱۷ گونه از این نوع ماهیان وجود دارند، قزوین به عنوان سومین استان پیشرو در این حوزه فعالیت دارد.

حسینی با اشاره به اینکه حوزه آبزی پروری ۱۵ برابر بخش‌های دیگر کشاورزی درآمد دارد و می‌تواند به توانمند کردن خانواده‌ها نیز کمک کند، افزود: در همین رابطه ۶ طرح مگا پروژه پرورش ماهی در بخش طارم سفلی استان قزوین پیش‌بینی شده که در کنار سایت‌های ۹ گاه شاهرود ظرفیت عظیمی را می‌تواند برای این استان ایجاد کند.

وی به تولید پنج هزار و ۱۰۰ تن شیلات و آبزی پروری استان قزوین اشاره کرد و گفت:‌
۵۱۰۰ تن تولید شیلات و آبزی پروری در استان قزوین است اگر به دنبال تولید غذا هستیم بایستی به دنبال آبزی پروری و توجه ویژه به حوزه شیلات داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:‌یکی از موضوعات بسیار مهم، استفاده از ظرفیت کشاورزی قراردادی است که با تامین نهاده‌های مورد نیاز می‌توان بازار این صنعت را در کشور تامین کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان قزوین صورت می‌گیرد، تاکید کرد: خوشبختانه نخستین زنجیره تولید پرورش ماهیان نیز در همین استان قرار دارد و پایانه صادراتی آن نیز بایستی تکمیل شود.

سیدحسن حسینی روز یکشنبه و در چهارمین روز از هفته دولت به مناسبت هفته دولت، تجلیل از کارمندان نمونه جهاد کشاورزی قزوین و افتتاح ۴۴ پروژه کشاورزی با ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به این استان سفر کرده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha