۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۳ هزار شغل در استان سمنان تثبیت شد
با احیای ۱۲۷ کارخانه راکد؛

۳ هزار شغل در استان سمنان تثبیت شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۲۷ کارخانه ۱۰۰ درصد راکد به چرخه تولید بازگشته است، گفت: بازگشت این کارخانه‌ها سبب تثبیت سه هزار شغل در استان شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه نود و سومین برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت دولتمردان استان سمنان ضمن اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه توسعه تولید، تاکید کرد: خوشبختانه استان سمنان نخستین استان غیرنفتی کشور با رشد اقتصادی مثبت محسوب می‌شود که نشان از توسعه اقتصادی خوب این استان دارد.

وی با بیان اینکه در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان سمنان دو رویکرد حفظ شرایط کنونی و همچنین احیای واحدهای راکد، در اولویت قرار گرفت، بیان کرد: در زمینه رویکرد نخست باید گفت حتی یک واحد تولیدی صنعتی در کل استان سمنان طی دولت سیزدهم تعطیل نشده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۲۷ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد در استان احیا شده است، گفت: احیای این واحدها سه هزار شغل را در استان تثبیت کرد که دستاورد بزرگی به لحاظ اقتصادی و اجتماعی برای استان محسوب می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های ما رفع موانع تولید است، بیان داشت: برخی کارخانه‌ها دچار مشکلات تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش هستند که به لحاظ تسهیلات خوشبختانه اقدامات خوبی برای آنها در استان صورت گرفته است.

وی افزود: برخی از واحدهایی که حتی به رکود رسیده بود، مشکلات بدهکاری به دستگاه‌های مختلف مانند تأمین اجتماعی، مالیات، گاز و بانک‌ها و … داشتند که این امر نیز خوشبتانه در بسیاری از واحدهای راکد رفع شده است و حتی برخی از واحدها نیازمند سرمایه گذار جدید بودند که این امر نیز صورت گرفت تا شاهد احیای ۱۲۷ واحد راکد باشیم.

استاندار سمنان گردشگری را دیگر اولویت استان دانست و تاکید کرد: بعد از سال‌ها که کاروانسرای شاه عباسی سمنان در تملک سازمان زندان‌ها بود با دستور رئیس جمهور خوشبختانه این کاروانسرای قدیمی به صورت شش دانگ به نام میراث فرهنگی سمنان سند خورد و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک مرکز گردشگری بهره برداری کنیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha